مشارکت بیش از ۵۰ هزار نفر در سی‌وپنجمین جشنواره امتنان

«هادی بهداد» سرپرست اداره‌کل خدمات اجتماعی کارگران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مشارکت بیش از ۵۰ هزار نفر در سی‌وپنجمین جشنواره امتنان خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداد در نشست هم‌اندیشی توانمندسازی داوران استانی سی‌وپنجمین جشنواره امتنان، با اعلام این خبر گفت: در این جشنواره ۵۰ هزار و ۶۰۰ نفر از از کارگران و یا گروه‌های کارگری ثبت‌نام کرده‌اند و این نشان‌دهنده رشد ۲۰ درصدی مشارکت‌کنندگان نسبت به جشنواره سی‌وچهارم است.

وی بیان کرد: از این تعداد ۷۰ درصد مرد و ۳۰ درصد زن و ۱۲ درصد از مشارکت‌کنندگان در بخش کشاورزی، ۴۲ درصد در بخش صنعت و ۲۶ درصد در بخش خدمات و نیز ۲۰ درصد در بخش واحدهای نمونه ثبت‌نام کرده‌اند.

بهداد، جشنواره امتنان را از مهم‌ترین جشنواره‌های ملّی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توصیف کرد و افزایش مشارکت در این حوزه را نویدبخش یک دوره ممتاز دانست.

سرپرست اداره‌کل خدمات اجتماعی کارگران وزارت کار در این نشست از برقرای تعامل مناسب با «بنیاد ملّی نخبگان» برای نخستین بار خبر داد و افزود: این بنیاد اعلام کرده است که برگزیدگان جشنواره ملّی امتنان را به‌عنوان «سرآمدان جامعه کار و تولید» می‌شناسد و از امتیاز این بنیاد بهره‌مند می‌سازد.

او همچنین مشارکت بسیج کارگری و بسیج اساتید در شورای داوری را از دیگر اقدامات تحولی سی‌وپنجمین جشنواره امتنان عنوان کرد.

بهداد درباره «واحدهای نمونه» گفت: در جشنواره پیش رو، شاخص تحکیم خانواده و جوانی جمعیت نیز به شاخص‌های سنجش این واحدها اضافه شده است و واحدهای نمونه در تمام شاخص‌ها باید حداقل ۸۰ درصد نمره را کسب کنند.

وی از افزایش ۶ برابری مقدار جایزه منتخبین ملّی جشنواره امتنان در دولت سیزدهم قبل خبر داد و اعلام کرد امسال نیز این افزایش را مدنظر قرار داده‌ایم.

سرپرست اداره‌کل خدمات اجتماعی کارگران وزارت کار، ارسال ۱۰ میلیون پیامک اطلاع‌رسانی فراخوان جشنواره در راستای ارتقای عدالت اطلاع‌رسانی را از اقدامات مؤثر در جلب مشارکت‌کننده عنوان کرد و گفت: اطلاعات ثبت‌نام‌کنندگان نیز به ما نشان می‌دهد به لحاظ کیفی نیز مشارکت رشد داشته است.

بهداد در ادامه تاکید کرد: در داوری سی‌وپنجمین دوره جشنواره، از منتخبین سال‌های گذشته نیز استفاده خواهد شد و در نشست‌های جمع‌بندی، ناظران ستاد حضور خواهند داشت.

او منتخبین جشنواره امتنان را قهرمانان ملّی خواند و خواستار استفاده از ظرفیت رسانه‌ای استان‌ها برای معرفی این افراد به جامعه شد.

جشنواره امتنان از کارگران نخبه و برگزیده کشور در راستای اجرای ماده ۱۹۵ قانون کار و با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ خلاقیت و نوآوری، ترویج و تقویت فرهنگ کار و تلاش و تجلیل از کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحدهای اقتصادی نمونه، هر ساله در سه مرحله مقدماتی، استانی و ملّی و در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی برگزار می‌شود.

کد خبر: 65404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =