چرا قیمت سکه و طلا با دلار تغییر می‌کند؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به روند کاهشی قیمت‌ها در روزهای اخیر، اعلام کرد: قیمت طلا و سکه در ایران بر اساس نرخ انس جهانی و در فرمول‌های خاصی محاسبه می‌شود که به دلار اعلام می‌شود و از آنجا که نرخ ارز در بازار ایران در حال تغییر است، اثر خود را همواره روی بازار طلا و سکه نیز نشان می‌دهد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، در هفته‌های اخیر شاهد روند کاهشی قیمت طلا و سکه بوده‌ایم اما چهارشنبه هفته گذشته قیمت‌ها در این بازار روند افزایشی به خود گرفت و یکی از دلایل آن نیز نوسانات در بازار ارز عنوان شد.

ابراهیم محمد ولی - رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران- در گفت و گو با آتیه آنلاین در این باره اظهار کرد: دلیل عمده افزایش قیمت در روز چهارشنبه هفته گذشته، وجود همین روند صعودی در بازار ارز و نرخ انس جهانی طلا بود که همواره اثر مستقیمی روی طلا و سکه داشته است اما امروز قیمت انواع طلا و سکه در بازار همگام با نرخ ارز نسبت به چهارشنبه کاهش یافت و آرامش نسبی در بازار حاکم شد

وی با اشاره به اینکه بر خلاف برخی شایعات طلا فروشان نمی‌توانند در بازار کالایی را از جمله طلای خام یا سکه را که خریداری کرده‌اند با قیمتی که دلخواه‌شان است بفروشند، افزود: قیمت طلا و سکه به صورت لحظه ای و روزانه است و همه فروشندگان نیز مجبور هستند با کاهش و افزایش قیمت نسبت به فروش محصول شان اقدام کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا قیمت طلا در بازار ایران با نرخ ارز محاسبه شده و تا این حد روی بازار سکه و طلا اثرگذار است، گفت: انس جهانی ۳۱ گرم طلاست که قیمت ان با دلار دلار محاسبه شده و همواره قیمت دلاری آن در نرخ دلار در ایران ضرب شده و بر عدد مشخصی که وزن آن را به مثقال طلای عرضه شده در بازار ایران می‌رسد تقسیم می‌شود و به همین دلیل است که قیمت طلا در بازار تا این حد با نرخ ارز در هم تنیده و مرتبط است.

محمد ولی اظهار کرد: در حال حاضر حباب سکه و طلا در بازار امروز خیلی جزئی شده و به حدود ۳۷۰ هزار تومان رسیده است اما شخصا معتقدم برای سرمایه‌گذاری در این بازار باید به دنبال مصنوعات طلا رفت و با نگاه بلند مدت اقدام به خرید کرد. تجربه نشان داده هیچ کس در بلند مدت در بازار طلا متضرر نشده است.

کد خبر: 6525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =