اخبار ضد و نقیض از سلامت ترامپ

سخنان رئیس کارکنان کاخ سفید در حالی بیان می شود که طی ساعات اخیر اطلاعات ضد و نقیضی در مورد وضعیت جسمانی دونالد ترامپ پس از ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» منتشر شده بود. رسانه‌های آمریکا روز شنبه به نقل از یک منبع آگاه گزارش داده بودند که علائم حیاتی دونالد ترامپ طی ۲۴ ساعت اخیر بسیار نگران کننده بوده و ۴۸ ساعت آینده در روند بهبود او بسیار کلیدی محسوب می شود. اما مسئول تیم پزشکی دونالد ترامپ که مراحل درمان رئیس جمهوری آمریکا در یک بیمارستان نظامی در حومه واشنگتن دی سی را تحت نظر دارد روز شنبه در یک کنفرانس خبری از شرایط عمومی حال آقای ترامپ ابراز رضایت کرد.

مارک مدوز، رئیس کارکنان کاخ سفید می گوید پزشکان بسیار نگران حال رئیس جمهوری آمریکا پس از ابتلا به ویروس کرونا بودند، اما وضعیت دونالد ترامپ بهبود یافته است. به گفته رئیس کارکنان کاخ سفید دلیل نگرانی پزشکان کاهش سطح اکسیژن دونالد ترامپ بود. او گفت: «صبح جمعه ما بسیار نگران بودیم. او تب داشت و سطح اکسیژن خون هم به سرعت افت کرده بود.» مارک مدوز با این حال در گفتگو با شبکه فاکس نیوز تاکید کرد که در روزهای گذشته هرگز احتمال انتقال قدرت به دلیل وضع جسمانی رئیس جمهوری آمریکا مطرح نشده بود. سخنگوی کاخ سفید جمعه شب گفته بود که رئیس جمهوری آمریکا به توصیه کارشناسان و برای رعایت جوانب احتیاط در بیمارستان بستری شده و چند روز آینده از آنجا خارج خواهد شد. 

مارک مدوز، رئیس کارکنان کاخ‌سفید
مارک مدوز، رئیس کارکنان کاخ‌سفید

اما پزشک دونالد ترامپ با اعلام اینکه حال رئیس جمهوری خوب است تاکید کرد که تیم پزشکی از روند درمان وی کاملا رضایت دارد. شان کانلی، پزشک ویژه کاخ سفید در مقابل بیمارستان والتر رِد، محل بستری شدن دونالد ترامپ به خبرنگاران ‌گفت حال دونالد ترامپ در ساعت آینده بهتر هم خواهد شد او همچنین گفت وی به اکسیژن مکمل نیاز ندارد و از بیست و چهار ساعت پیش تاکنون نشانه‌ای دال بر تب در وی دیده نشده است. شان کانلی، با این‌که تاکید کرده بود که حال دونالد ترامپ بسیار خوب است، دیشب با انتشار بیانیه‌ای محتاطانه گفت که رئیس جمهوری ایالات متحده هنوز از خطر نجات نیافته،‌اما اعضای کادر درمانی او محتاطانه امیدوار هستند. دکتر کانلی در ادامه تصریح کرد که دونالد ترامپ تنها کمی از سرفه، احتقان خفیف و خستگی رنج می برد، اما علائم در حال کاهش و بهبود است.

تیم پزشکی دونالد ترامپ
تیم پزشکی دونالد ترامپ

رسانه‌های آمریکایی و منابع پزشکی در این کشور پیش‌تر نیز اعلام کرده بودند که دونالد ترامپ تحت درمان آنتی بادی قرار دارد و وضعیت او به گونه‌ای است که نیاز به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی ندارد. پادتنی که به دونالد ترامپ تزریق شده یک ماده ترکیبی ساخت شرکت داروسازی ریجنران (Regeneron) است که به اعتقاد برخی پزشکان هنوز در مرحله آزمایش بالینی است.

دونالد ترامپ، ۷۴ ساله از روز جمعه تاکنون در بیمارستان نظامی والتر رید در حومه واشنگتن بستری شده است. نتیجه تست کرونای او و همسرش پنجشنبه شب مثبت اعلام شده بود. رئیس جمهوری آمریکا شنبه شب با انتشار ویدئویی در شبکه اجتماعی توئیتر گفت که حالش بهتر است و «به زودی» کارزار انتخاباتی خود را از سر خواهد گرفت.  او افزود که روزهای آینده برای سلامتش «آزمون بزرگی» محسوب می شود. نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در بخشی از سخنانش همچنین گفت که هنگام مراجعه به بیمارستان حالش «خیلی خوب نبوده» است.  دونالد ترامپ در حالی در بیمارستان به سر می برد که کمتر از یک ماه به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده باقی مانده است.

کد خبر: 652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =