حذف ۴۰ درصد مهارت‌های موجود در چندسال آینده

«علی‌حسین شهریور» معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه ۴۰ درصد مهارت‌های موجود در چند سال آینده از بین خواهد رفت و حرفه‌های در حوزه فناوری‌های نو جایگزین خواهد شد، افزود: نیاز آینده بازار به مهارت‌آموزان بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات و تأکید دولت و مجلس در برنامه هفتم توسعه، موجب برنامه‌ریزی این سازمان برای آموزش این مهارت‌ها به ۵۰۰ هزار نیروی کار در حوزه اقتصاد دیجیتال شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، شهریور کسب ۲۵ مدال در مسابقات جهانی مهارت در چند سال گذشته را نشان از ظرفیت تخصصی بالای مهارت‌آموزان و متخصصان ایرانی برشمرد.

او از برگزاری بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت با حضور ۵۹۰ نفر در ۳۷ رشته آموزشی به میزبانی ۹ استان کشور خبر داد و اعلام کرد: باتوجه به وجود زیرساخت‌های مناسب ایجاد شده در استان گلستان، با ایجاد مراکز تخصصی و کارگاه‌های آموزشی، استان گلستان می‌تواند قطب فناوری‌های نو و برافکن شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، برای مدال‌آوران ملی و بین‌المللی در مسابقات مهارت، تحصیل در یک مقطع بالاتر بدون کنکور، دریافت آیدی کارت برای ارزیابی و تدوین استاندارد و سنجش صلاحیت حرفه‌ای و استفاده از مزایای بنیاد نخبگان کشور را مصوب و اجرا خواهد کرد.

وی ادامه داد: نفرات برتر مسابقات ملی مهارت، راهی مسابقات آسیایی، مسابقات مهارت روسیه و رقابت‌های جهانی فرانسه اعزام می‌شوند.

دانش باید تبدیل به مهارت شود

در ادامه این نشست، «مهاجر» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان گفت: دانش باید تبدیل به مهارت شود و پنجه‌های کارآمد به وجود آید تا کشور در مسیر پیشرفت و توسعه قرار بگیرد.

او ضمن تقدیر از مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان در میزبانی شایسته این مسابقات، بیان کرد: استان با توجه به وجود زیرساخت‌های مناسب در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، ایجاد مرکز آموزش تخصصی فناوری‌های نوین در شهرستان علی‌آبادکتول با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان را در دستور کار خود قرار داده است.

دبیرخانه دائمی مسابقات ملی مهارت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

در پایان، «کرایلو» مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان بیان کرد: دبیرخانه دائمی مسابقات ملی مهارت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان گلستان شکل خواهد گرفت.

او ضمن تقدیر از حمایت‌های بخش‌های خصوصی استان در برگزاری این مسابقات، افزود: استان گلستان آماده برگزاری مسابقات بین‌المللی مهارت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با حضور ۲۵ کشور در سال آینده است.

کد خبر: 65180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =