پدافند غیرعامل، پدافندمردم پایه است

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی باتأکید بر اینکه وزارت کار باید ابعاد مختلف پدافند غیرعامل را موردتوجه ویژه قرار دهد، گفت: یکی از پایه‌های اساسی پدافندغیرعامل، پدافند مردم پایه است. باید رابطه مدیریت و کارگزاران مخصوصاً در این وزارتخانه رابطه محب و محبوبی، خادم ومخدومی و حاکم و محکومی باشد.  

به گزارش خبرنگار آتیه‌آنلاین، سیدصولت مرتضوی امروز (نهم آبان ماه) در نخستین همایش پدافند غیرعامل این وزارتخانه با تأکید بر اینکه پدافندغیرعامل یکی از مؤلفه‌های اقتدار ملی هرکشوری است، گفت: پدافند غیرعامل همان اقتصاد مقاومتی ترسیمی مقام معظم رهبری است. پدافند غیرعامل به تعبیری یعنی استحکام بخشی به امورات سایبری و پیشگیری از حوادث احتمالی و پایه دفاعی هر کشور است.

وزیر کار گفت که مردم مخدومین و ما خادمان آنها هستیم و اگر این مقوله به معارف عمومی تبدیل شود ماندگاری نظام تضمین می‌شود و قطعاً به همین سبب هیچ قدرتی تاکنون حریف ما نشده و نخواهدشد.

او با اشاره به تقسیم‌بندی پدافندغیرعامل افزود: پدافند غیرعامل در حوزه‌های اقتصادی، دفاعی(نرم وسخت)، فرهنگی و اجتماعی بروز و ظهور دارد. خوشبختانه کارهای بزرگی در این حوزه‌ها صورت گرفته و حجم عملیات مجازی و سایبری در کشور بسیار امیدوارکننده و نشان‌دهنده عملکرد مطلوب است.

پدافند غیرعامل همان اقتصاد مقاومتی است

وزیر تعاون پدافندغیرعامل را همان اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: این نوع اقتصاد درون‌زا و برون نگر است که با تحریم‌ها، تهدید نمی‌شود. این اقتصاد در عین پایداری و ماندگاری، قدرت هماوردی دارد و در این حوزه نیز به ویژه در دولت سیزدهم و پس از ۱۰ سال رکود اقدامات بزرگی به رغم فشارها و تحریم‌ها محقق شده است.

مرتضوی بااشاره به رشد اقتصادی امیدوارکننده کشور، افزود: اگرچه رشد اقتصادی بهبودی افزون تری خواهدیافت اما در حال حاضر، قرارگیری نرخ بیکاری در کانال هفت درصد دستاورد بزرگ و چشمگیری است.

وزیر کار در خصوص پدافند غیرعامل در بخش فرهنگی گفت: باید به این حوزه نیز توجه شود و برنامه محور پیش برویم. اگرچه تاکنون نیز نظام و مردم دارای برنامه فرهنگی بوده و هستند.

وی بر دانش بنیان‌بودن پدافندغیرعامل تأکیدکرد وافزود: ما باید با استعانت خدا و به کارگیری عناصر مؤمن، جوان و انقلابی و استخدام دانش روز می‌توانیم به زیرساخت‌های پدافندی مطلوب دست پیدا کنیم. باید با دقت، هشیاری و به روز بودن تلاش کنیم که آنچه حق مردم است را ادا کنیم.

جنگ نابرابر غزه و اسراییل

وزیر کار در ادامه با اشاره به جنگ اسراییل و غزه گفت: جنگ بسیار نابرابری است و شاید می‌توان به تعبیر امام راحل در دوران مقدس آن را جنگ اسلام و کفر و فقر و غنا خواند.

او با اشاره به اینکه جنگ بین اسلام و کفر پایان ناپذیر است، افزود: در شرایط حاضر غزه در محاصره ۳۶۰ درجه‌ای دشمن در محدوده زمین، هوا و دریایی قرار گرفته است اما مقاومت مردمان غزه، نبرد اقتدار و مظلومیت است و همانا اقتدار در اوج مظلومیت را معنا می‌کند.

وزیر کار افزود: غزه امروز هیمنه رژیمی که تا بن دندان مسلح است و به مدرن‌ترین تسلیحات و تجهیزات نظامی روز دنیا دسترسی دارد و در عین حال از پشتیبانی قدرت‌های بزرگ دنیا برخوردار است را درهم شکسته و در عین حال که بزرگترین ضربه ‌را به اسراییل وارد کرده، کمترین آسیب را دیده است. اسراییل در مقابل با حملات کور خود انتقام این درهم شکستگی را از کودکان، زنان و سالخوردگان مظلوم غزه می‌گیرد که هیچ ابزار دفاعی جز جان عزیزشان ندارند.

وزیر کار با اشاره به پشتیبانی و همدردی همیشگی نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم ایران از مظلومان جهان گفت: ما همواره به دور از توجه به رنگ، نژاد و مسلک به یاری مظلومان شتافته ایم و این روزها نیز به محض فراخوان نهادهای حمایتی از مردم غزه، صحنه همدردی و ارسال هدایای ملت ایران در سطح جامعه، مدارس و میادین شهری باشکوه و مثال‌زدنی است.

مرتضوی بااشاره به آیه قرآنی «إِن تَنصُرُواْ ٱللَّهَ یَنصُرکُم» گفت: هرکس امر خداوند را لبیک گوید قطعاً خداوند یاری‌اش خواهدکرد و کشورهای مدافع اسراییل بدانند که این رژیم غاصب است و جنگ‌افروزی و کشتار امروز این اشغالگر در آن سرزمین با عنوان «دفاع مشروع» هرگز توجیه‌پذیر نیست.

اولین همایش پدافندغیرعامل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز (۹ آبان‌ماه ۱۴۰۲) در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد.

کد خبر: 65068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =