انجام بیش از ۳۵۰۰ عمل جراحی در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص)رشت

سرپرست بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت از انجام سه هزار و ۵۴۰ عمل جراحی در شش ماهه اول سالجاری در این بیمارستان خبر داد و گفت: اعمال جراحی الکتیو دو شیفت صبح و عصر و اعمال جراحی اورژانسی بصورت شبانه در این مرکز انجام می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان گیلان، مجید طوسی با اعلام این خبر افزود:‌ این تعداد عمل جراحی در حوزه‌های ارتوپدی، زنان و زایمان، جراحی عمومی، ارولوژی، گوش و حلق و بینی، چشم و ..... انجام شده که ۲۲/۰۴ درصد اعمال جراحی بزرگ، ۳۶/۵۷ درصد اعمال جراحی متوسط و ۴۱/۳۸ درصد اعمال جراحی کوچک بوده است.

وی افزود: این تعداد اعمال جراحی بزرگ و کوچک نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش روبرو بوده است.

سرپرست بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت با اشاره به اینکه این بیمارستان دارای ۵ اتاق عمل فعال بوده که یکی از آنها ویژه اعمال جراحی اورژانس است بیان کرد: اعمال جراحی الکتیو دو شیفت صبح و عصر و اعمال جراحی اورژانسی بصورت شبانه‌روزی در این مرکز انجام می‌شود.

طوسی افزود: اتاق عمل بیمارستان مجهز به امکانات و تجهیزات پیشرفته از جمله لاپاروسکوپی، آرتروسکوپ، دستگاه فیکو(جهت عمل آب مروارید چشمی)، رزکتوسکپی ارولوژی، هیستروسکوپی زنان، فلوروسکوپی ارتوپدی و مغز و اعصاب، سنگ شکن درون اندامی، استریلیزاسیون پلاسما، آندوسکوپی سینوس و برونکوسکپی است.

وی با بیان اینکه ماهانه تعداد ۶۵۰ تا ۷۰۰ عمل جراحی در دو شیفت صبح و عصر دراتاق عمل بیمارستان انجام می شود گفت: امید است با پیگیری به‌عمل آمده و مرتفع شدن مسئله تهیه پروتزهای جراحی و همچنین دریافت مجوز در حیطه‌های جراحی نوین و فوق تخصصی، تعداد اعمال جراحی روند رو به رشدی داشته باشد.

کد خبر: 65009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =