تله‌های شخصیتی‌ را بشناسیم

حالا دیگر در دنیای رسانه‌های دیجیتال، پادکست برای بسیاری از ما مفهومی آشناست و برای بالابردن اطلاعات و سطح آگاهی خود در موضوعات مختلف یا حتی برای سرگرمی از این رادیوی اینترنتی استفاده می‌کنیم. در زمینه سبک زندگی و توسعه فردی پادکست‌های بسیار خوب و مفید هم به زبان فارسی، هم انگلیسی تهیه شده که گوش‌دادن به آنها برای اطلاع از فراز و فرودهای این حوزه‌ها بسیار مفید است. هر هفته سه‌شنبه‌ها یکی از پادکست‌های مفید و آگاهی‌بخش در حوزه توسعه فردی را به شما معرفی می‌کنیم.

الگوها و قالب‌های فکری چیزهایی هستند که همچون فیلتر برای ذهن عمل می‌کنند. طرح‌واره در واقع همان الگو است؛ الگوهای رفتاری که با ایجاد ساختارهای ذهنی شخصیت فرد را می‌سازند. طرح‌واره‌ها از کودکی شکل می‌گیرند و در نهایت به جهان‌بینی فرد می‌انجامند. طرح‌واره دوربینی است که فرد جهان را از دریچه آن می‌نگرد. حال فکر کنید که این طرح‌واره نادرست باشد. در این صورت همه رفتارهای فرد و زندگی او را تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهد. برای تغییر طرح‌واره‌ها باید آن‌ها را شناخت. نمونه‌هایی چون طرح‌واره رهاشدگی و بی ثباتی، بی اعتمادی و بدرفتاری، فقدان عاطفی، انزوای اجتماعی و... از این دسته‌اند. اگر این روزها زیاد به اصطلاح «طرح‌واره» برخورد کرده‌اید و دنبال مفهوم درست آن هستید، پادکست تله‌های شخصیت برای شماست.

تله‌های شخصیت پادکستی در حوزه روانشناسی و توسعه فردی است که در آن با انواع طرح‌واره‌های ذهنی آشنا می‌شوید و راه‌های تغییر آن‌ها را می‌آموزید. در این پادکست‌ ۱۸ طرح‌واره مختلف در ۵ طبقه دسته‌بندی شده است. در هر اپیزود می‌توانیم طرح‌واره‌ای که در دام آن افتاده‌ایم را پیدا و آن را اصلاح کنیم. گنجانده‌شدن دیالوگ‌هایی از فیلم‌ها برای درک بهتر موضوع از جذابیت‌های گوش دادن به این پادکست است.

برای شنیدن پادکست تله‌های شخصیت روی لینک‌های زیر ضربه بزنید:

کست باکس گوگل پادکست

کد خبر: 64890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =