پیش‌بینی تولید سالانه ۵۰۰ کیلوگرم طلا

مدیرعامل تاصیکو از پیوستن شرکت پروژه استحصال طلای تفتان به بازار سرمایه خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از شستا، امیر حسین نادری مدیرعامل تاصیکو گفت: وعده‌ای که به سهامداران تاصیکو در مجمع عمومی تاصیکو داده‌ایم محقق شد و شرکت پروژه استحصال طلای تفتان به بازار سرمایه ملحق شد .

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدرتامین در ویدئویی ازپذیرش شرکت پروژه استحصال طلای تفتان در فرابورس، گفت: وعده‌ای که به سهامداران تاصیکو در مجمع عمومی تاصیکو داده‌ایم محقق شد و شرکت پروژه استحصال طلای تفتان به بازار سرمایه ملحق شد که تا یک ماه آینده وارد مدار تولید می‌شود و سالیانه ۵۰۰ کیلوگرم طلا تولید خواهد کرد.

وی افزود: خوراک این مجموعه از معدن طلای مادوفتی با ۱۰۰میلیون تن دخیره با عیار متوسط ppm ۲ تامین می‌شود و پس از راه اندازی کارخانه، فاز توسعه‌ی افزایش تولید از ۵۰۰ کیلوگرم به ۱۰۰۰ کیلوگرم و پس از آن پروژه کلان تولید ۵۰۰۰ کیلوگرم را دنبال خواهیم کرد.

مدیرعامل هلدینگ صدرتامین با اشاره به میزان نیاز کشور به طلا افزود: در حال حاضر نیاز کشور به فلز طلا ۱۰۰ تن و میزان کل تولید طلا در کشور نزدیک به ۸ الی ۹ تن است که تولید طلای کارخانه طلای تفتان افزایش قابل توجهی را در میزان تولید طلای کشور خواهد داشت.

نایب رئیس هیات مدیره تاصیکو گفت: طلای استحصال شده در این کارخانه از طریق بورس کالا عرضه خواهد شد.

وی راه‌اندازی و تجهیز کارخانه طلای تفتان در کمتر از ۱۸ ماه را رکورد قابل قبولی در حوزه راه‌انداری کارخانجات صنعتی در شرق کشور دانست.

بنا بر این گزارش، شرکت‌پروژه استحصال طلای تفتان دومین شرکت سهام پروژه عرضه شده در بورس کالا در ایران است که از سوی مجموعه صدرتامین و پارس‌تامین (کارگران، کارکنان و مدیران) به ثمر نشست.

کد خبر: 64697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =