تامین ۳۵ میلیارد ریال تجهیزات توان‌بخشی برای مددجویان خراسان شمالی

معاون توانبخشی اداره‌ کل بهزیستی خراسان‌شمالی از تامین ۳۵ میلیارد ریال انواع تجهیزات توانبخشی برای مددجویان این نهاد در استان طی نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، هاجر آزاد با بیان اینکه این میزان اعتبار برای خرید ویلچر، سمعک، باطری سمعک، تشک مواج و سایر اقلام توانبخشی هزینه شده است گفت: جدای از کمک‌های دولتی، ۱۰۰ عدد سمعک از محل صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) به گروه کم شنوایان خراسان شمالی اهدا شده است.

وی بیان کرد: ۱۱۴ هزار و ۳۵۱ نفر از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی زیر پوشش خدمات اداره کل بهزیستی استان قرار دارند که حدود ۲۵ هزار نفر شامل معلولان می شود.

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی خراسان شمالی افزود: حدود ۴۰ درصد از گروه معلولان استان دارای معلولیت جسمی و حرکتی، ۲۲ درصد دارای معلولیت‌های ذهنی، ۱۳ درصد کم‌بینا و ناشنوا، ۱۰ درصد گروه کم‌شنوا و ناشنوا و مابقی سایر معلولیت‌ها هستند.

آزاد گفت: معلولیت‌ها بر اساس اختلالاتی که عامل بروز آن است در بخش جسمی و حرکتی، عقب‌ماندگی ذهنی، اختلالات اعصاب و روان، بینایی، شنوایی و گفتاری تقسیم‌بندی می‌شود.

وی با تاکید بر مشارکت نیکوکاران در تامین تجهیزات توانبخشی و وسایل کمکی اندام مصنوعی، بیان کرد: خیران نیکوکار می‌توانند برای تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز معلولان به صورت نقدی و غیر نقدی اقدام کنند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

کد خبر: 64668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =