ارتقای تولید با اصلاح قانون کار و ایجاد امنیت شغلی

«علی‌حسین رعیتی‌فرد» معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با اصلاح قانون کار و ایجاد امنیت شغلی برای کارگران، بهره‌وری و تولید افزایش می‌یابد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رعیتی‌فرد در پنجمین گردهمایی بزرگ شوراهای اسلامی کار شرکت‌های تابعه صنایع شیر ایران(پگاه) با تقدیر از اقدامات خوبی که در مجموعه صنایع شیر ایران انجام‌شده، افزود: شوراهای اسلامی کار در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در جهت کمک به دولت نقش بسیار سازنده‌ای دارند و معتقدیم همه ارکان کشور در تلاش هستند تا با هم‌افزایی، همراهی، تعامل و وحدت شرایط اقتصادی موجود را بهبود بخشند.

او با اشاره به اینکه برای موفقیت و رفع مشکلات کارگران و کارفرمایان باید توازن و تعادل را در نظر بگیریم، یکی از دغدغه‌ها، اقدامات و پیگیری‌های وزیر کار را افزایش امنیت شغلی و کاهش مشکلات جامعه کارگری دانست و بیان کرد: به‌عنوان یک قوه حاکمیتی در حوزه روابط کار در تلاش هستیم تا با تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما این امور به‌خوبی انجام شود.

معاون روابط کار وزیر تعاون از کارگران و کارفرمایان به‌عنوان دو بال پرواز در تولید نام برد و گفت: تعادل روابط بین کارگران و کارفرمایان باعث ایجاد انگیزه می‌شود و اگر در هر بخشی از این دو رکن مشکلی به وجود آید تولید به سر منزل مقصود نمی‌رسد.

وی همچنین ادامه داد: از سال گذشته کمیته‌ای تشکیل شده است تا نگرانی‌های امنیت شغلی کارگران را کاهش و رفع کنیم؛ در این مسیر به یک اولویت رسیدیم تا برای امنیت شغلی کارگران، ماده ۱۰ قانون کار را اصلاح و دغدغه در حوزه امنیت شغلی کارگران را برطرف کنیم.

رعیتی‌فرد اظهار امیدواری کرد که با اصلاح قانون کار و ایجاد امنیت شغلی برای کارگران به بهره‌وری در تولید و ارتقای تولید کمک شایانی شود.

او تأکید کرد: دولت سیزدهم و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اصل سه‌جانبه‌گرایی معتقد است و امیدواریم با جلب نظر شرکای اجتماعی و برگزاری منظم نشست‌ها، نسبت به رفع و حل دغدغه‌های جامعه کارگری کمک شایانی کرده باشیم.

دبیر شورای عالی کار افزود: تلاش جدی دولت سیزدهم و ارکان نظام، مهار تورّم است تا از این طریق سطح رفاه کارکنان دولت و کارگران افزایش یابد.

رعیتی‌فرد یکی از راه‌های تحقق عدالت اجتماعی را تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما عنوان کرد و گفت: تنظیم این روابط موجب می‌شود با حفظ چارچوب، سیاست‌های بخش تولید، انجام و دغدغه‌ها کاهش یابد تا چرخ تولید کشور همچنان بچرخد و ایران الگویی برای کشورهای منطقه باشد.

او ضمن تبریک پیروزی جبهه مقاومت و مردم مظلوم فلسطین در مبارزه با دشمن صهیونیست به بیانات مقام معظم رهبری درباره جهاد تبیین اشاره کرد و افزود: همه ما وظیفه داریم از تمامی ظرفیت‌های خود در جهت بیداری مسلمین استفاده کرده و اتفاقات امروز فلسطین را به‌خوبی تبیین کنیم.

«سیدفخرالدین نژادموسوی» مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی، «عبدالامیر باروتکوب» رئیس هیأت مدیره صنایع شیر ایران(پگاه)، «محمدامین بابایی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان‌رضوی، «عباس هاشمی» مدیرعامل شیر پگاه خراسان و جمعی از اعضای تشکل‌های کارگری پگاه سراسر کشور در این گردهمایی حضور داشتند.

کد خبر: 64665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =