هزینه بیش از ۲۳ میلیارد تومانی تامین‌اجتماعی گیلان برای حق بیمه تکمیلی مستمری‌بگیران

مدیرکل تامین‌اجتماعی گیلان گفت:سازمان تامین‌اجتماعی ماهانه بیش از ۲۳ میلیارد تومان بابت حق بیمه تکمیلی مستمری‌بگیران گیلانی مشارکت می‌کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، کیوان مرتضوی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۴ هزار نفر مستمری‌بگیر تحت پوشش تامین‌اجتماعی گیلان قرار دارند که با احتساب افراد تبعی جمعیتی افزون بر ۳۱۸ هزار نفر را تشکیل می‌دهند بیان کرد: از این بین بیش از ۲۲۰ هزار نفر از پوشش بیمه تکمیلی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین‌اجتماعی یک بیمه گر پایه بوده و مستقیما در بیمه تکمیلی مسئولیتی ندارد افزود: بیمه تکمیلی مستمری‌بگیران سازمان در قالب قراردادی بین کانون عالی بازنشستگان و بیمه آتیه‌سازان حافظ منعقد شده و تامین‌اجتماعی صرفا به منظور حمایت و کمک به معیشت این قشر ، ۵۰ درصد مبلغ سرانه ۲۰۵ هزار تومانی یعنی ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ تومان را تقبل کرده است .

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان گیلان با تاکید بر اینکه رقم مشارکت سازمان برای مستمری‌بگیران گیلانی در سالجاری ماهانه بیش از ۲۳ میلیارد تومان است بیان کرد: این میزان بیانگر پرداخت حدود ۱۴۰ میلیارد تومان در نیمه نخست سالجاری است .

مرتضوی گفت: در شش ماهه اول امسال بیش از ۸۲۰۰ میلیارد تومان انواع تعهدات به جامعه هدف در استان پرداخت شده که از این بین هفت هزار و ۸۶۵ میلیارد تومان تعهدات بلندمدت شامل انواع مستمری بازنشستگی، بازماندگان و ازکارافتادگان بوده و حدود ۲۸۰ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری و ۷۵ میلیارد تومان تعهدات کوتاه مدت شامل انواع غرامت‌ها ، کمک هزینه‌ها و پروتز و اروتز و ... بوده است .

بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر از جمعیت استان گیلان تحت پوشش تامین‌اجتماعی قرار دارند.

کد خبر: 64629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =