روی صحنه چه خبر است؟

تئاتر یکی از جذاب‌ترین اتفاق‌هایی است که می‌توان برای گذراندن اوقات فراغت انتخاب کرد. توصیه ما هم به خودمان و حتی شما خوانندگان این مطلب در مورد تئاترهایی است که می‌توانید آخر این هفته و حتی در روزهای هفته‌ای که پیش رو داریم برای تماشا به سراغشان بروید. پس اگر قصد دارید اوقات فراغت خود را طعم فرهنگی هنری بدهید خواندن این مطلب را از دست ندهید.

به گزارش سایت آتیه آنلاین برای ابتدای گزارش بهتر است سراغ تئاترهایی برویم که این روزها در تهران روی صحنه‌های تماشاخانه‌ها اجرا می‌شوند.

تئاتر بک تو بلک

نمایش "بک تو بلک" به کارگردانی سجاد افشاریان است که از 26 مرداد تا 27 شهریور در دو سانس 18 و 20:30 روی صحنه تئاتر شهر اجرا می‌شود،‌ سجاد افشاریان، نیکو بستانی و مهدی زندیه بازیگران این نمایش هستند...

خلاصه نمایش: علی، عجیبه آدم‌هایی هستن که کسی‌ رو ندارن باهاشون تماس بگیرن، اونا کل سهمیه تلفن ماهیانه زندانشون رو می فروشن به یه بوکس سیگار بهمن کوچیک؛ عجیب‌تر آدم‌هایی هستن که یه عالمه کس و کار دارن اما خودشون دلشون نمی‌خواد با کسی حرف بزنن، اونا هر یه نخ بهمنی که می‌کشن یه عالمه حرف نزده است که دود می‌شه ... بازگشت به تاریکی.
محل اجرا:‌ تئاتر شهر؛ تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر، مجموعه فرهنگی و هنری تئاتر شهر

تئاتر کابوس‌های آنکه نمی‌میرد

"نمایش کابوس‌های آنکه نمی‌میرد" به کارگردانی و تهیه‌کنندگی نادر فلاح و نویسندگی امیرحسین طاهری است که از 25 تیر تا 25 مرداد ساعت 19 پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است.
نادر فلاح، علیرضا اخوان، فرزانه ابوالهادی، عرفان اجلی، فائزه آبزن، محمدحسین اسحاقی، افق ایرجی، امیر و فاطمه پاسبان برخی از بازیگران این نمایش هستند.

خلاصه نمایش: نمایش با متنی مستندگونه به روایت داستان یکی از شخصیت‌های مهم تاریخ ادبیات و فرهنگ ایران، علی اکبر دهخدا و دوره فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی او می پردازد که کنج خانه مشغول تهیه فرهنگ لغات و ادبیات است و در جریان اتفاقات ملی شدن نفت، خاطرات گذشته و کابوس‌هایی که رهایش نمی‌کند، را بیاد می آورد...
محل اجرا:‌ پردیس تئاتر شهرزاد؛ خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو

تئاتر اسب‌ها

نمایش "اسب‌ها" به کارگردانی امیرحسین آلادپوش و نویسندگی محمد رحمانیان است که از ۳ تا ۸ شهریور در ساعت 19:45 در سالن آسمان هنرستان هنر اجرا می‌شود.
محمدهانی دیانی، امید شفیعی، علی دیباجی، علیرضا شمائی، علیرضا مظفری، امیرحسین چمن‌زاد، محمدحسین ابراهیمی، امیررضا فرجی، رضا آزادی، حسن خوش‌نظری، محمدعلی شهرستانی، عرفان سربندی، فواد حسینی، امیرعلی میرزاد، امیرعلی تابش و علیرضا نمازی بازیگران این نمایش هستند...

خلاصه داستان: جنگ پشت دروازه‌های کوفه به انتظار تیر اول نشسته، اگر تو نیایی، اسبان ما، اسبان تو، نه به شمشیر جنگی برابر، که با داس قتل‌عام درو می‌شوند.
محل اجرا: هنرستان هنر؛ خیابان زعفرانیه، خ فلاحی، نبش خیابان فیروزکوه، پلاک ۴۷، فرهنگستان هنر

تئاتر چخفته

نمایش "چخفته" به کارگردانی اشکان پیردل زنده و نویسندگی فرزانه محمدحسین است که از 9 اردیبهشت تا 5 ساعت 19خردادماه در عمارت نوفل‌لوشاتو اجرا می‌شود. از بازیگران این نمایش می‌توان به رومینا فرمانی، فرزانه محمدحسین، یگانه منصوری و سارا زارعی را نام برد.

خلاصه داستان: میگن موقع مرگ همه‌ی خاطرات داشته و نداشتت مث یه خواب چند ثانیه‌ای میاد جلوی چشمات. نمایش چخفته، چند ثانیه قبل از مرگ دایی وانیا رو در ۷۰ دقیقه به روی صحنه آورده...
محل اجرا: عمارت نوفل لوشاتو؛ خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، نبش تقاطع رازی، پلاک ۱۸

نمایش هرگز برای پدرم آواز نخواندم

نمایش "هرگز برای پدرم آواز نخواندم" به کارگردانی حامد صحت است که از 1 مرداد تا 1 شهریور ساعت 19 در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود. شیرین فرخنده‌نژاد، مریم مشهور، مهشید دلاوری، محمد طیب‌طاهر، آرمان حسینی و حامد صحت بازیگران این نمایش هستند.

خلاصه داستان: با مرگ زندگی به پایان می‌رسه اما نسبت خویشاوندی نه. چون آدم وقتی یه نفر رو از دست می‌ده تازه اون موقع دچار عذاب وجدان می‌شه. همه‌ش با خودش کلنجار می‌ره. برای این‌که دنبال یه جوابه. جوابی که باهاش بتونه خودش رو یه جوری قانع کنه. جوابی که شاید هیچ‌وقت بهش نرسه...
محل اجرا: پردیس تئاتر شهرزاد؛‌ تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر، مجموعه فرهنگی و هنری تئاتر شهر

تئاتر اسکرین شات

"اسکرین شات" تئاتری به کارگردانی امیر عباسی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی سامان شمس است که از 28 تیر تا 27 مرداد ساعت 21:30در پردیس تئاتر شهرزاد (سالن سه) اجرا می‌شود. امیرحسین رضازاده، حامد آرامی، امیرحسین همایونی، ستاره فلاح‌فرد، سحر قلباروند، حسین جاهد، رومینا کوهزاد و مرضیه ابراهیمی بازیگران این نمایش هستند.

خلاصه داستان: فرض کنید در یک دورهمی در کنار همسر و دوستانتان، مجبور شوید تمام محتویات تلفن همراهتان را با صدای بلند بخوانید...
محل اجرا: پردیس تئاتر شهرزاد؛ تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر، مجموعه فرهنگی و هنری تئاتر شهر

تئاتر سزارین (انسانی مرد)

برای دیدن نمایش "سزارین (انسانی مرد)" از همراه داشتن فرزندان زیر ۱۲ سال خودداری کنید،‌ کاری به کارگردانی مسعود ترابی و نویسندگی جعفر غلام‌پور است که از 17 مرداد تا 20 شهریور ساعت21:30 در عمارت نوفل‌لوشاتو اجرا می‌شود. هامون سیدی، کیارش حق‌گو، حسین رضایی و حمیدرضا غلامحسینی بازیگران اصلی این نمایش هستند.

خلاصه داستان: مراسم ختم محمدتقی خان گلابی که بعد از شش دخترش پسری در راه دارد...

محل اجرا: عمارت نوفل لوشاتو؛ خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، نبش تقاطع رازی، پلاک ۱۸

تئاتر در انتظار مکبث

نمایش "در انتظار مکبث" به کارگردانی و نویسندگی امیرعلی ابراهیمی است که از 19 مرداد تا 19 شهریور ساعت 19 در بوتیک تئاتر ایران اجرا می‌شود.
بهراد کریمی، بیتا عطار، بیتا گرمابی، دلبندسادات طاهایی، سحر کرمی، سمیه حسین‌طلب و سمیه مولایی برخی از بازیگران در انتظار مکبث را شامل می‌شوند.

خلاصه داستان: این نمایش با الهام از در انتظار گودو اثر ساموئل بکت و مکبث اثر ویلیام شکسپیر ساخته شده است. مردی که حتی اسم خود را فراموش کرده دچار فروپاشی روانی شده و معشوقه خود را در یازده شخصیت و دو سایه می‌بیند...
محل اجرا: بوتیک تئاتر ایران؛ خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، جنب پردیس تئاتر شهرزاد

تئاتر مغازه خودکشی

نمایش مغازه خودکشی در شهریور ماه و ساعت 20:15 در پردیس تئاتر شهرزاد اجر می‌شود.
سودابه جعفرزاد، شیما محمدی،مهدی توکلی نیا،احمدخان محمدزاده،هدیه عبدیان، پیمان کلانتری، محمدحسین صادقی،علی فریدنی، مهلاشاکری،یگانه تقوی بازیگران آن هستند.

خلاصه داستان: خانواده تواچ صاحب مغازه ای که شغل اجدادی آنها فروش اقلام خودکشی است و آداب بسیار مهمی دارند که به واسطه یکی از اعضا تحت تاثیر قرار می گیرد. با توجه به اینکه تم خانوادگی آنها افسردگی است، فرزند کوچک آنها سعی در تغییر آنها به سمت مثبت دارد تا اینکه خود او تحت تاثیر یکسری شرایط قرار می گیرد...
محل اجرا: پردیس تئاتر شهرزاد؛ تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر، مجموعه فرهنگی و هنری تئاتر شهر

کد خبر: 63509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =