برپایی نمایشگاه عرضه توانمندی‌های بخش تعاون و مشاغل خانگی در لرستان

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از برپایی نمایشگاه عرضه توانمندی‌های بخش تعاون و مشاغل خانگی در استان به مناست هفته دولت و هفته تعاون خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، فرهاد ناصری‌نیا در آیین افتتاح نمایشگاه عرضه تولیدات تعاونی‌ها و مشاغل خانگی در خرم آباد گفت: مهم‌ترین حلقه مفقوده در موفقیت و پایداری شرکت‌های تعاونی و مشاغل خانگی اتصال تولیدکنندگان محصولات و تولیدات در حوزه‌های مختلف اقتصادی به بازار فروش است که درسطح این استان رسته‌های مختلف اقتصادی در این حوزه مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: در لرستان بیشترین رشته‌های تعاونی‌ها و مشاغل خانگی در بخش خیاطی، قالی‌بافی، گلیم‌بافی، چرم دوزی و دامپروری است که با ایجاد بازاچه‌های دائمی و موقت می‌توانند تولیدات خود را به بازار معرفی و به فروش برسانند.

ناصری‌نیا با بیان اینکه تعاونی‌ها نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در مناطق و محله‌های شهرها و روستاها دارند، افزود: شرکت‌های تعاونی تأمین نیاز مشاغل در حقیقت نوعی تعاونی متعارف یا سهامی عام هستند که براساس قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی درراستای بهره‌گیری از ظرفیت‌های کسب و کار خانگی و ایجاد فرصت‌های شغلی تشکیل می‌شوند.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به حمایت از تعاونی‌های موفق استان افزود: اولویت پرداخت تسهیلات و حمایت‌های این اداره کل و سایر دستگاه‌های اجرایی به شرکت‌های تعاونی موفق و فعال است تا هم این تسهیلات در جای دیگری هزینه نشود و هم به توسعه استان و ایجاد اشتغال پایدارمنجر شود.

وی ادامه داد: حضور شرکت‌های تعاونی و مشاغل خانگی در بازارچه‌ها و یا نمایشگاه‌های محلی و دائمی عرضه محصولات مشاغل خرد و خانگی این فرصت مناسب را در اختیار تولیدکنندگان حوزه تعاون و مشاغل خانگی قرار می‌دهد تا بدون واسطه با شهروندان در ارتباط باشند و محصولات خود را به فروش برسانند.

ناصری نیا بیان کرد: هفته دولت و هفته تعاون فرصت مناسبی برای معرفی خدمات نظام به آحاد مردم و ترویج فرهنگ تعاون و مشارکت است که فرهنگ کار جمعی و استفاده از سرمایه های خرد و کوچک بین مردم و به خصوص در بین جوانان برای امرار معاش و ایجاد فرصت های شغلی باشد.

وی به برپایی نمایشگاه توانمندی‌های بخش تعاون و مشاغل خانگی در خرم آباد اشاره کرد و گفت: امروز به مناسبت هفته دولت و تعاون این نمایشگاه علاوه بر مرکز استان در سراسر شهرستان‌های لرستان برای ارائه توانمندی تعاونی‌های در بخشهای مختلف نیز برپا شده است که امیدوارم با راه‌اندازی این نمایشگاه‌ها و بازارچه ها شاهد رونق اقتصادی در این زمینه باشیم.

کد خبر: 63374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =