۱۵۰۰ کارفرمای گیلانی متقاضی استفاده از بخشودگی جرائم بیمه‌ای

مدیرکل تامین‌اجتماعی گیلان گفت: تاکنون درخواست حدود هزار و ۵۰۰ کارفرما برای بهره‌مندی از طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای در این استان ثبت شده‌ است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، کیوان مرتضوی با اشاره به اجرای طرح بخشودگی جرائم از اول خردادماه به مدت سه ماه بیان کرد: در ماه اول خردادماه ۸۵۰ و در ماه دوم تیرماه حدود ۵۰۰ کارفرما متقاضی بخشودگی جرائم بیمه‌ای شدند.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمارها در ماه جاری نیز حدود ۱۵۰ کارفرما متقاضی بخشودگی جرائم بیمه‌ای شدند، گفت: مراحل کار بخشودگی جرائم بیمه‌ای ۷۰ درصد از این تعداد در استان انجام و تعیین تکلیف شده‌است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان، مهلت بهره‌مندی کارفرمایان از بخشودگی جرائم بیمه‌ای را تا پایان امروز ۳۱ مرداد ماه عنوان کرد و ادامه داد: این مهلت در نظرگرفته شده به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

وی افزود: طرح کشوری بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۲ با عنوان مهار تورم و رشد تولید و رویکردهای سازمان تامین‌اجتماعی برای حمایت از عرصه‌های تولیدی و حفظ اشتغال با محوریت بنگاه‌های کوچک و متوسط در استان گیلان به اجرا درآمد.

مرتضوی بیان کرد: کارفرمایان متقاضی کارگاه‌های مشمول برای بهره‌مندی از طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای در استان باید در فرصت باقیمانده به سامانه http://es.tamin.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند، پس از بررسی آنها نتیجه اعلام می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: کارفرمایان متقاضی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات این طرح می‌توانند به شعب تامین‌اجتماعی در سراسر استان مراجعه کنند.

طبق این طرح کارفرمایان در صورت پرداخت بدهی بیمه‌ای در ۱۲ قسط از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم، تقسیط ۱۸ ماهه از بخشودگی ۸۵ درصد، ۲۴ ماهه از بخشودگی ۷۵ درصد، ۳۰ ماهه از بخشودگی ۶۰ درصد و پرداخت بدهی بیمه‌ای در ۳۶ ماه از بخشودگی ۵۰ درصد بهره‌مند می‌شود.

در زمان حاضر بیش از ۴۷۳ هزار بیمه شده اصلی زیر پوشش تامین‌اجتماعی استان هستند که ۵۶ درصد این تعداد را بیمه‌شدگان اجباری یعنی مشمولین قانون کار تشکیل می‌دهند، بر اساس آخرین آمار ۶ هزار و ۵۰۰ نفر مقرری بگیر، ۱۱۴ هزار نفر بازنشسته، هفت هزار و ۲۰۰ از کارافتاده و ۵۹ هزار نفر بازمانده زیر پوشش تامین اجتماعی گیلان هستند.

کد خبر: 63205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =