رشد ۵۰ درصدی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در لرستان

مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان با بیان اینکه ۲۶۹ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای طی فعالیت دولت سیزدهم تاکنون راه‌اندازی شده است گفت: آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای در لرستان نسبت به دولت قبل بیش از ۵۰ درصد رشد داشته‌اند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، حشمت الله معتمدی بیان کرد: اکنون ۴۷۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در لرستان فعال و نسبت به دولت قبل بیش از ۵۰ درصد رشد داشته که از این تعداد ۲۶۹ آموزشگاه طی فعالیت دولت سیزدهم راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه مشاغل آموزشی استان در چهار رشته اصلی صنعتی، خدماتی، کشاورزی و فنی ارائه می‌شود و زیرساخت‌های لازم در این راستا ایجاد شده است افزود: همچنین در حوزه فرهنگ، هنر و گردشگری نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و بیش از ۵۰ درصد خدمات به بخش خصوصی واگذار شده است.

معتمدی بیان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بیش از ۳۰ هزار استاندارد شغلی و حدود ۱۵ هزار شایستگی تعریف کرده و مدارک آن در بیش از ۲۰۰ کشور عضو سازمان جهانی کار قابل ترجمه و استفاده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان ادامه داد: طی دولت سیزدهم، تغییر و تحول شگرفی در سازمان ایجاد و در جشنواره ملی مهارت دو مقام ملی توسط استان کسب شد، هم اکنون نیز تمام اقشار آسیب‌پذیر،سربازان وظیفه، دانش‌آموزان و دانشجویان، طلاب و زندانیان جزو جامعه هدف فنی و حرفه‌ای استان هستند و براساس نیازسنجی و تقاضا محوری تحت آموزش این اداره کل قرار دارند.

معتمدی با بیان اینکه مراکز جدید متناسب با فناوری روز در استان ایجاد و طرح‌های نیمه تمام نیز پیگیری شده است گفت: برخلاف سال‌های قبل که صدور مجوز ممنوع و بازار سیاه درمورد معامله مجوزها آغاز شده بود، تسهیل در صدور مجوزها توسط دولت سیزدهم انجام شد و فنی و حرفه‌ای در صدور مجوزها اقدام خوبی داشت.

وی افزود: در این راستا ۲۶۹ مجوز در لرستان صادر شده است که هر کدام حدود پنج نفر اشتغالزایی داشته است و تعدادی مربی نیز در این مراکز فعال هستند.

کد خبر: 62895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =