بدهی ۱۸ میلیارد تومانی کارفرمایان بخش کوچصفهان و لشت نشاء به تامین‌اجتماعی

مدیرکل تامین‌اجتماعی گیلان از بدهی ۱۸ میلیارد تومانی کارفرمایان بخش کوچصفهان و لشت نشاء به تامین‌اجتماعی استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان گیلان، کیوان مرتضوی در در ادامه سلسله برنامه‌های نظارتی و با هدف دیدار با کارکنان و شناسایی بیشتر وضع موجود، بررسی عملکرد واحدها، همچنین گفتگو با مراجعان و رصد میزان رضایتمندی آنها و نحوه خدمت‌رسانی، از شعبه کوچصفهان بازدید کرد.

وی در این بازدید با اشاره به اینکه شعبه کوچصفهان در زمره شعب ششگانه شهرستان رشت محسوب می‌شود گفت: وجود بیش از ۱۳ هزار بیمه شده و مستمری‌بگیر و حدود ۲۷ هزار افراد تحت پوشش بیانگر نقش و سهم این شعبه در سطح استان است.

مرتضوی با بیان اینکه بیش از دو هزار و ۵۰ نفر بیمه شده در گروه حرف و مشاغل آزاد و افزون بر ۵۰۰ نفر بیمه شده اختیاری، بیانگر اشاعه و گسترش خوب فرهنگ بیمه‌ای در منطقه است افزود: وجود دو هزار و ۴۰۰ بازنشسته و سهم ۶۵ درصدی این قشر در بین مستمری‌بگیران نیز ضرورت تقویت بسترهای خدمت رسانی بیشتر به این جامعه هدف را الزامی می‌کند.

کیوان مرتضوی در ادامه این دیدار و در گفتگو با کارشناسان و مسئولان واحدهای وصول حق بیمه، اجرائیات و رئیس شعبه، با اشاره به مطالبات ۱۸ میلیارد تومانی سازمان از کارفرمایان حوزه عمل این شعبه ، بیان کرد: با توجه به اینکه حدود ۱۲/۵ میلیارد تومان از این بدهی ها قطعی است باید نسبت به فراخوان کارفرمایان مدیون برای بهره‌مندی از فرصت باقیمانده دو هفتهای بخشودگی جرائم و تعیین تکلیف پرونده مطالباتی استفاده شود.

مدیرکل تامین‌اجتماعی گیلان همچنین با اشاره به اینکه مبلغ تعهدات پرداختی به مستمری‌بگیران حوزه عمل این شعبه تنها در تیرماه بیش از ۲۵ میلیارد تومان بوده و این رقم نسبت به ابتدای سال ۳۰۰ میلیون تومان رشد داشته ، این روند افزایشی را ناشی از شمار روزافزون تعهدگیرندگان جدید در گروه‌های مستمری‌بگیران برشمرده و بر تلاش مضاعف برای خلق منابع پایدار و ایجاد تعادل در منابع و مصارف تاکید کرد.

۶۳۰ کارگر ساختمانی ، ۴۳۰ راننده و حدود ۱۹۰ مقرری بگیر بیمه بیکاری از دیگر گروه‌های تحت پوشش و دریافت کننده تعهدات و خدمات از شعبه کوچصفهان هستند.

کد خبر: 62792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =