افزایش ۴۰ درصدی بدهی کارفرمایان گیلانی به تامین‌اجتماعی استان

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان گیلان از رشد ۴۰ درصدی بدهی کارفرمایان گیلانی به تامین‌اجتماعی استان خبر داد و گفت: این رقم بدهی مربوط به ۳۰ هزار و ۳۲۷ کارگاه مدیون است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی گیلان، کیوان مرتضوی در این‌باره گفت: سازمان تامین‌اجتماعی هر ساله در دو نوبت شش ماهه اقدام به صدور صورتحساب برای کارگاه‌های تحت پوشش می‌کند و در آخرین بیلان صادره لغایت اسفندماه سال ۱۴۰۱ که عملیات محاسباتی آن در پایان تیرماه اتمام یافت رقم بدهی کارفرمایان گیلانی به تامین‌اجتماعی استان با ۴۰ درصد افزایش نسبت به دوره قبل از آن ( لغایت شهریور ۱۴۰۱ ) از یک هزار و ۲۵۸ میلیارد تومان به یک‌هزار و ۷۵۳ میلیارد تومان رسید.

وی با اشاره به اینکه از این رقم یک هزار و ۱۵۵ میلیارد تومان بدهی قطعی و در مراحل اخطار و اجرا و ۵۹۸ میلیارد تومان برآوردی و قابل اعتراض است بیان کرد: این رقم بدهی مربوط به ۳۰ هزار و ۳۲۷ کارگاه مدیون است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همچنین گفت: بیش از ۷۸ هزار کارگاه فعال ( دارای بیمه شده و لیست حق بیمه ) و نیمه فعال ( دارای پرونده مطالباتی ) نزد شعب تامین‌اجتماعی استان دارای پرونده هستند که از این تعداد ماهانه بیش از ۴۰ هزار فقره لیست حق بیمه اخذ می‌شود.

کد خبر: 62662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =