طلسم تعطیل ماندن کنسرت‌ها

اخیرا با آبی شدن وضعیت تهران، وزارت ارشاد  اجازه برگزاری کنسرت در پایتخت را صادر کرده اما همچنان خبری از آغاز مجدد کنسرت‌ها و روی صحنه رفتن خواننده‌ها در تهران نیست.

به گزارش آتیه آنلاین، همان اوایل که ویروس کرونا وارد کشور شد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک اقدام پیشگیرانه کلیه فعالیت‌های هنری اعم از اجرای تئاتر، اکران فیلم و برگزاری کنسرت را تعلیق کرد و حالا تقریبا یک سال است که هیچ کنسرت فیزیکی در کشور برگزار نشده است.

هرچند در این میان اهالی موسیقی مدتی تلاش کردند تا چرخه این هنر از حرکت بازنایستد و اقدام به برگزاری کنسرت ها به صورت آنلاین کردند، روندی که در نهایت به دنبال حاشیه های متعدد و نارضایتی ها متوقف شد  و پس از آن دفتر موسیقی از ابتدای تیرماه به دنبال برگزاری  کنسرت ها به صورت حضوری بود و قرار بود با تایید ستاد ملی کرونا سالن‌های کنسرت با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با نیمی از ظرفیت خود اقدام به برگزاری کنسرت کنند. تعدادی کنسرت هم  با قیمت بلیت های نجومی در آستانه اجرا پیش از محرم و صفر  قرار گرفتند  اما شرایط به گونه ای دیگر  پیش رفت و بنا به دلایلی آن زمان امکان برگزاری کنسرت‌های موسیقی فراهم نشد.

پس از آن کل کشور درگیر موج سوم ویروس کرونا شد و  برگزاری کنسرت دیگر ممکن نبود و بار دیگر تمامی فعالیت‌های هنری از جمله برگزاری کنسرت در تمامی کشور به تعویق افتاد تا اینکه چندی پیش با کنترل وضعیت فراگیری این بیماری سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران از بازگشایی تالارهای هنری اعم از اجرای موسیقی و اجرای تئاتر در شهرهای زرد و آبی خبر داد. خبری که با انتشار در رسانه ها موجب امیدواری شد که شاید بالاخره شاهد برگزاری کنسرت در پایتخت باشیم اما بازهم خبری از برگزاری کسنرت ها نشد و گویا فعلاً برخی تهیه کنندگان که تصمیم‌گیرنده برگزار شدن یا نشدن کنسرت‌ها هستند  تمایلی به اجرا کنسرت در این شرایط و ریسک کردن ندارند  و تا زمانی که آنها نخواهند هیچ اراده‌ای نمی‌تواند اقدامی کند.

هرچند در این روزها خوانندگانی هم فرصت را مغتنم شمرده و در جزیره کیش نسبت به برگزاری کنسرت اقدام کرده‌اند. کنسرت‌هایی که با در نظر گرفتن ماجرای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ظرفیت ۵۰ درصدی سالن‌ها با قیمت‌های ۳۵۰ هزار تومانی هم به فروش می‌رسد.

با این حال برخی از شنیده‌ها حاکی از برگزاری جلسات متعدد میان مدیران دولتی  با کنسرت‌گذاران و تهیه‌کنندگان  برای گشایش مجدد سالن‌های کنسرت در پایتخت است که گویا هنوز این جلسات به نتیجه نهایی نرسیده است. اما آنچه مشخص است این که ماجرای اقتصادی کنسرت‌ها و درآمدزایی به گونه ای  برای کنسرت گذاران و خوانندگان این عرصه به ویژه حوزه موسیقی پاپ، دارای اولویت بوده که  گویا این صنف فعلا تصمیم ندارد تا زمان تضمین قطعی سود اقتصادی کنسرتی را برگزار کند.

کد خبر: 6246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =