اجرای ۵ پروژه توسعه‌ای و ایجادی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان مرکزی

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان مرکزی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته کلانشهر اراک از اجرای ۵ پروژه توسعه‌ای و ایجادی در مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان مرکزی، روح اله سهرابی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اراک همزمان با پنجمین روز هفته تامین‌اجتماعی بیان کرد: سازمان دومین تولیدکننده و اولین و بزرگترین خریدار راهبردی خدمات درمانی در کشور است و در دوره مدیریتی جدید سازمان تامین‌اجتماعی ، سه مفهوم "تحول"، "عدالت" و "اعتماد" به عنوان ایده مرکزی سازمان و راهنمای عمل تصمیمات و اقدامات در نظر گرفته شد بر همین اساس و در بخش درمان شاهد توسعه کمی و کیفی خدمات درمانی هستیم.

وی افزود: توسعه خدمات مستقیم و رایگان اولویت قطعی سازمان تامین‌اجتماعی و یکی از راهبردهای مهم سازمان در دوره جدید مدیریتی است و با وجود مشکلات متعدد و شرایط سخت اقتصادی، سازمان از تکالیف خود در حوزه توسعه خدمت‌رسانی غافل نشد و نه تنها کاهش خدمات نداشت بلکه بیش از همیشه افزایش خدمات در سازمان تأمین‌اجتماعی رقم زده شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی به تشریح اقدامات انجام شده توسط مدیریت درمان استان پرداخت و گفت: اسفند سال گذشته در آستانه نیمه شعبان سالروز میلاد مسعود منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۱ پروژه مدیریت تامین‌اجتماعی استان مرکزی با اعتباری بالغ بر ۳۷۰۰ میلیارد ریال و مجموع متراژ ۱۴ هزار و ۱۱۵ متر مربع همزمان با ۷۸ پروژه عمرانی تأمین‌اجتماعی در ۲۳ استان کشور به‌صورت برخط آغازشد. همچنین ۶ پروژه افتتاح و بهره‌برداری شد و بیش از سه هزار مترمربع به حوزه درمان و پشتیبانی درمان استان اضافه شده است که شامل بخش‌های بلوک زایمان و تصویربرداری بیمارستان شازند، بهسازی و نوسازی رختشویخانه بیمارستان امام خمینی(ره) و واحد تغذیه و آشپزخانه بیمارستان شهید چمران ساوه و نوسازی و بهسازی فضای فیزیکی درمانگاه قدس اراک می شود.

راه اندازی کلینیک‌های دیابت و فشارخون در ۱۰ مرکز ملکی تامین‌اجتماعی استان مرکزی

وی ادامه داد: ۵ پروژه توسعه‌ای و ایجادی نیز در مدیریت درمان تامین اجتماعی استان مرکزی در حال اجراست که دو سالن انبار دارویی به متراژ ۱۸۰۰ متر در بیمارستان چمران ساوه و شازند به زودی تحویل می‌شود و عملیات اجرایی سه درمانگاه در بیمارستان شازند، بیمارستان شهید چمران ساوه و شهرستان محلات طبق برنامه زمانبندی در حال اجراست.

سهرابی در ادامه طرح صیانت مالی و کاهش پرداخت از جیب بیمه‌شدگان، پوشش بیمه‌ای زوج‌های نابارور و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، افزایش پوشش بیمه‌ای داروهای بیماری‌های خاص، مزمن و صعب‌العلاج ، راه‌اندازی و توسعه کلینیک دیابت و فشار خون در مراکز ملکی، طرح نسخه الکترونیک، طرح دارویار و بازپرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد تامین‌اجتماعی را برای مردم تشریح کرد و گفت: در حال حاضر برای یک هزار و ۲۹۸ زوج نابارور، ۶۸۵ بیمار خاص و دو هزار و۶۷۲ بیمار صعب العلاج در مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان مرکزی پرونده تشکیل شده است و خدمات مورد نیاز این گروه تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: با هدف غربالگری و ارائه به هنگام خدمات پیشگیری و کنترل بیماری‌های مزمن ، درحال حاضر کلینیک‌های دیابت و فشارخون در ۱۰ مرکز ملکی تامین‌اجتماعی استان مرکزی راه‌اندازی شده و در سال گذشته ۱۵ هزار و ۹۹۳ پرونده بیماری‌های مزمن تشکیل شده است.

سهرابی افزود: اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک مانند هر تغییری با دشواری هایی همراه بود ، ولی با تلاش مستمر همکاران و همکاری مراکز طرف قرارداد و اقدامات انجام شده ، اجرای نسخه الکترونیک پیشرفت مستمر داشته هم اکنون حدود ۹۷ درصد نسخ به صورت الکترونیکی صادر می‌شوند و موفق شدیم در تولید نسخه الکترونیک رتبه نخست کشور را کسب کنیم.

بستری شدن ۳۱ هزار بیمار در بیمارستان های تامین اجتماعی استان مرکزی

وی با بیان این که طی دو سال اخیر سازمان جهت رفاه حال بیمه‌شدگان، توسعه ظرفیت‌های درمان غیرمستقیم را نیز به‌عنوان راهبرد مهم خود مورد توجه قرار داده است افزود: در این رابطه از همکاری کلیه مراکز طرف قرارداد که همواره در کنار ما ایستادند، صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم و تلاش سازمان این است که بدهی معوق به مراکز طرف‌قرارداد نداشته باشیم و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اسناد بررسی و پرداخت شود.

سهرابی با تشریح عملکرد و اقدامات گفت: مدیریت درمان استان مرکزی در بخش درمان مستقیم از طریق سه بیمارستان، یک پلی کلینیک تخصصی شبانه‌روزی و ۸ درمانگاه با به کارگیری یک‌هزار و ۵۹۲ نفر نیروی انسانی پزشک ، پرستار کادر درمان و پشتیبانی و دارا بودن ۳۳۲ تخت فعال بستری، ۳۲ تخت ویژه و ۱۵ تخت دیالیز خدمات درمانی را به صورت رایگان به بیمه شدگان ارائه می‌کند. در سال گذشته دو میلیون و ۲۳۶ هزار بیمار توسط پزشکان این مراکز ویزیت شده‌اند و ۵ میلیون و ۱۲۰ هزار خدمت سرپایی به مراجعان ارائه شده است.

وی افزود: در این مدت ۳۱ هزار بیمار در بیمارستان های تامین اجتماعی استان مرکزی بستری و بیش از ۱۵ هزار عمل جراحی انجام شده است همچنین حدود ۴۱۰۰ نوزاد در این مراکز پا به عرصه وجود گذاشته‌اند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اقدامات و برنامه‌های آتی در سال ۱۴۰۲ گفت : استمرار توسعه خدمات درمانی و کاهش پرداخت از جیب بیمه‌شدگان در بخش سلامت تا تحقق فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در زمینه اینکه فرد بیمار، به جز رنج بیماری نباید دغدغه دیگری داشته باشد ، استقرار کامل و پایدار نظام نسخه الکترونیک و متعاقب آن اجرای طرح پرونده الکترونیک سلامت و همراهی کامل با طرح‌های ملی بمنظور افزایش رضایتمندی شهروندان و بیمه شدگان در اولویت است.

همزمان با سخنرانی مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی، میز خدمت سلامت نیز در مصلی بیت المقدس اراک با حضور همکاران بخش درمان برقرار و خدمات درمانی و مشاوره به نمازگزاران ارائه شد.

کد خبر: 62192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =