فعالان ورزشی تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار می‌گیرند

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: ورزشکاران و فعالان حوزه‌های ورزشی، تحت پوشش بیمه‌ای سازمان تامین‌اجتماعی قرار می‌گیرند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، رسول چراغ سحر، در هفته تامین‌اجتماعی به موضوع بیمه فعالان ورزشی اشاره کرد و گفت: فعالان حوزه‌های ورزشی اعم از ورزشکاران، اعضای تیم‌های ورزشی، قهرمانان ملی، مربیان و داوران ورزشی می‌توانند با عنوان بیمه «صاحبان حرف و مشاغل آزاد» یا «اختیاری» از حمایت‌های بیمه‌ای و درمانی تامین‌اجتماعی بهره‌مند شوند.

وی افزود: به استناد اصل ۲۹ قانون اساسی و در راستای بندهای ۱ و ۵ سیاست‌های کلی تامین‌اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری، برخورداری از تامین‌اجتماعی به لحاظ پوشش بیمه بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت و درمان، حقی همگانی است و باید توسعه فراگیر بیمه پایه برای همه افراد جامعه فراهم شود.

چراغ سحر گفت: تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای به ورزشکاران و فعالان ورزشی و فراهم کردن زمینه بهره‌مندی آنان از حمایت‌های مربوط به حوادث، درمان، بیماری، بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان، ضمن ایجاد اطمینان خاطر و امید به آینده بهتر برای افراد موصوف و خانواده آنها بهره‌وری و کارآمدی بیشتر در انجام ماموریت‌های ورزشی و ملی را در پی خواهد داشت.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ورزشکاران، اعضای تیم‌های ورزشی، مربیان و کمک مربیان، داوران، مشاوران ورزشی، سرپرستان تیم‌ها، امور خدمات حمل و نقل و اشخاصی که به هر صورت با باشگاه‌های ذیربط ارتباط شغلی دارند، چنانچه دارای رابطه کاری و مزدبگیری با کارفرما باشند از مصادیق بند الف ماده ۴ قانون تامین اجتماعی محسوب می‌شوند و کارفرما باید نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه ماهانه آنان به شعب تامین اجتماعی اقدام کند.

چراخ سحر با اشاره به ماهیت بیمه مشاغل سازمان تامین‌اجتماعی گفت: با توجه به نیاز و درخواست ورزشکاران و شرایط کاری، آنها می‌توانند بر مبنای سه نرخ ۱۲درصد شامل تعهدات مستمری بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، ۱۴درصد مستمری بازنشستگی و مستمری بازماندگان و ۱۸ درصد مستمری بازنشستگی، بازماندگان و از کارافتادگی تحت پوشش حمایت‌های بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد حداقل سن برای بیمه‌شدن ورزشکاران را ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال اعلام کرد.

کد خبر: 62116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =