افزایش ۶.۲ درصدی شمار بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی زنجان

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان با اشاره به جمعیت ۵۳ درصدی تحت پوشش تامین‌اجتماعی استان در سال گذشته، از افزایش ۶.۲ درصدی شمار بیمه‌شدگان نسبت به مدت مشابه خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، محمود عزیزخانی، در نشست خبری به مناسبت هفته تامین‌اجتماعی با اعلام این خبر افزود: ۵۸۵ هزار و ۷۲۹ نفر معادل ۵۳ درصد جمعیت استان تا پایان اسفند سال گذشته تحت پوشش تامین‌اجتماعی قرار داشتند. شمار بیمه‌شدگان استان طی سال گذشته ۲۰ هزار و ۴۰۰ نفر بوده و شمار مستمری‌بگیران استان نیز با رشد هفت درصدی به ۵۴ هزار و ۶۶۴ نفر رسیده است.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی سازمان، ناپایداری منابع و در کنار آن استقراض بی‌رویه از نظام بانکی برای اجرای تعهدات در سال‌های گذشته بود به‌نحوی‌که از سال ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۰ حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان استقراض از نظام بانکی اتفاق افتاد.

عزیزخانی با بیان اینکه در طول دوره فعالیت سازمان تامین‌اجتماعی، تغییراتی در حوزه جمعیتی و بحث امید به زندگی اتفاق افتاد بیان کرد: مدیران حوزه های مرتبط به‌جای استفاده بهینه از فرصت‌های موجود، برای تامین مالی تعهدات تصمیم‌گیری کرده بودند که چالش‌هایی برای صندوق به‌وجود آورد. یکی از آن چالش‌ها، بازنشستگی‌های پیش از موعد بوده که امروز سهم آن در کل موارد بازنشستگی به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان درباره تناسب افزایش هزینه‌های ساخت‌وساز و توسعه مراکز درمانی با سایر هزینه‌ها و درآمدهای این سازمان نیز افزود: اولویت‌گذاری مدیریتی در توزیع منابع، موضوع مهمی است و افزایش منابع اختصاص‌یافته به ساخت‌وساز و توسعه مراکز درمانی در سازمان تامین‌اجتماعی، اولویت حوزه درمان را در این دوره نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه اولویت سازمان، توسعه خدمات درمانی است گفت: هم اکنون بیشتر خدمات به‌صورت غیرحضوری و سهل‌الوصول در اختیار بیمه‌شدگان قرار دارد و در سامانه‌های غیرحضوری که به راحتی از طریق تلفن همراه هم در دسترس قرار گرفته است افراد می‌توانند محتوای آموزشی متنوع مورد نیاز را درباره استفاده از خدمات غیرحضوری مشاهده کنند.

به گفته مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان، توسعه سامانه خدمات غیر حضوری، نرم افزار کاربردی تامین اجتماعی "من" و تارنمای "تامین نما" از دستاوردهای مدیریت جدید در توسعه خدمات غیر حضوری است.

کد خبر: 62077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =