حدود هزار سرباز  آموزش فنی و حرفه‌ای دیدند 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران گفت: در هر روز کاری ۴۶ نفر، در طول هر ماه بیش از یک هزار نفر و در طول ۹ ماه سال جاری بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از سربازان وظیفه در سطح استان تهران  آموزش فنی و حرفه ای دیدند.

به گزارش آتیه آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی حرفه ای استان تهران، پوراندخت نیرومند، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران در حاشیه نشست با کارشناسان این اداره کل،  افزود: بر اساس تفاهم نامه همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران و با هدف توانمندسازی و افزایش مهارت شغلی سربازان وظیفه و جذب آنان به بازار کار پس از پایان دوران سربازی، دوره آموزشی فنی و حرفه ای در پادگان ها  برگزار شد.


وی افزود: سربازان نیروی مسلح طی 9 ماه سال جاری ۵ هزار و ۵۴۳ نفر در محیط واقعی کار و ۴ هزار و ۲۷  نیز در کارگاه‌های ثابت در این دوره های آموزشی فنی و حرفه ای شرکت کردند که پس از شرکت در آزمون ۳ هزار و ۱۸۰ نفر از این عزیزان موفق به کسب گواهی نامه مهارت شغلی شدند.
نیرومند دوران سربازی جوانان را یک فرصت طلایی در شکل گیری اندیشه، و مهارت شغلی و توانمندی سازی آنان برشمرد و تصریح کرد: استفاده بهینه دانش آموختگی در این دوران سبب می شود  سربازانی که هیچ گونه مهارت شغلی ندارند با حضور در دوره  آموزشی فنی و حرفه ای علاوه بر توانمندسازی و کسب مهارت، نگرانی شغلی آنان پس از پایان دوران سربازی نیز به حداقل برسد.
مدیرکل فنی و حرفه ای تاکید کرد: سربازانی که پس از گذراندن دوره و یا دوره های آموزش فنی و حرفه ای موفق به اخذ گواهی نامه مهارت شوند می‌توانند پس از پایان دوران خدمت در مشاغل دولتی، خصوصی، شرکت های معتبر، آزاد و حتی خارج از کشور به فعالیت مشغول شوند.

وی در بیان تعداد مراکز آموزشی این اداره کل در سطح استان تهران گفت: در سطح استان تهران  ۲۸ مرکز آموزشی مشغول فعالیت می باشند و طی سال گذشته بیش از ۶۵ هزار  نفر در دوره های آموزشی این مراکز شرکت نمودند.  
نیرومند برگزاری کلاس های آموزشی فنی و حرفه ای را در شرایط کرونایی با رعایت پروتکل های بهداشتی مورد تاکید قرار داد و افزود: به منظور رفاه حال هنرجویان کلاس ها بصورت حضوری و یا  غیرحضوری (مجازی)  و با توجه به  شرایط هنرجویان  و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

کد خبر: 6203

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =