افزایش ۸۵ درصدی اعتبارات مشاغل خانگی گنبدکاووس

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: از هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبارات مشاغل خانگی امسال استان، ۱۸۵ میلیارد ریال به گنبدکاووس اختصاص دارد که در مقایسه با سال قبل ۸۵ درصد بیشتر شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، حسینعلی خواجه‌مظفری در نشست کارگروه اشتغال گنبدکاووس بیان کرد: در کشورهای توسعه یافته ۱۴ تا ۱۷ درصد اشتغال مربوط به مشاغل خانگی است اما این عدد سال گذشته در کشور سه تا پنج درصد و در گلستان هشت درصد بود که نیاز داریم با همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و تقویت فرهنگ اشتغال آفرینی این سهم را افزایش دهیم.

وی افزود: سامانه مشاغل خانگی به روزرسانی شده که حاصل آن صدور مجوز به صورت آنی، حذف بروکراسی‌ اداری و مراحل غیرضروری و کاهش زمان ثبت نام و پرداخت تسهیلات است.

خواجه‌مظفری تعهد امسال گلستان را ایجاد ۲۵ هزار و ۳۸۰ شغل اعلام کرد و گفت:‌ تاکنون دو هزار و ۶۹۷ مورد آن معادل ۱۱ درصد محقق شده است.

فرماندار گنبدکاووس هم سهمیه شهرستان از تسهیلات تبصره ۱۶ را سه هزار و ۵۰۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال معادل ۱۰ درصد این تسهیلات پرداخت شده و بانک‌ها باید در فرصت باقی مانده زمینه جذب ۱۰۰ درصد این تسهیلات را فراهم کنند.

مهدی دهرویه افزود: گلستان در خیلی از شاخص‌های جزو استان‌های آخر کشور قرار دارد و برای شکل‌گیری تحول و تغییر جایگاه استان باید دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها با رویکرد جهادی، پیگیر جذب منابع مالی برای تحقق تعهدات به ویژه در بحث اشتغال باشند.

وی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ تکلیفی است که بانک‌ها باید انجام دهند و پرداخت هیچ وامی مهمتر از اشتغال و ازدواج برای ساماندهی وضعیت جوانان و کاهش بیکاری در جامعه نیست.

کد خبر: 61796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =