تولید کپسول نرم "سیکلوسپورین" در ایران آغاز شد

تولید کپسول نرم سیکلوسپورین با نام تجاری ایمینورال در داروسازی زهراوی آغاز شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از شستا؛ با عنایت به انجام مراحل مربوط به خرید و واردات ماده اولیه "سیکلوسپورین" شامل تخصیص ارز، خرید ارز، حواله ارز و همینطور حمل ماده اولیه به کشور و ترخیص از گمرک تولید کپسول نرم سیکلوسپورین با نام تجاری "ایمینورال" با پیگیری و تلاش شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین در شرکت داروسازی زهراوی آغاز شد.

سیکلوسپورین یک محصول دانش‌بنیان است که به‌صورت کپسول نرم تولید شده و در رده داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی بدن قرار دارد و در جلوگیری از رد پیوند مصرف می‌شود. کپسول نرم سیکلوسپورین در دوز های ۲۵mg، ۵۰mg و ۱۰۰mg تولید می‌شود.

طولانی شدن فرآیندهای اشاره شده باعث بروز کمبود در سطح عرضه این دارو شده بود که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جهت واردات ماده اولیه و تولید محصول، نیاز بازار پوشش داده می‌شود.

سیکلوسپورین چیست و برای چه بیماری‌هایی استفاده می‌شود؟
این دارو که به شکل کپسول، محلول خوراکی و تزریقی موجود بوده و تجویز می‌شود جزو داروهای سرکوب‌کننده و مهارکننده سیستم ایمنی محسوب می‌شود. این دارو در جلوگیری از رد پیوند (کلیه، کبد، قلب یاسایر ارگان‌ها) به همراه کورتیکوستروئیدها مصرف می‌شود. این دارو هم چنین در آرتریت روماتویید حاد، درماتیت آتوپیک، آلوپسی، پیوند قرنیه چشم. آنمی آپلاستیک وپسوریازیس به کار می‌رود.

کد خبر: 61760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =