تحقق ۲۰۰ درصدی تعهدات فنی و حرفه‌ای نطنز در آموزش به آسیب‌دیدگان اجتماعی

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان نطنز از تحقق ۲۰۰ درصدی تعهدات این اداره کل در آموزش به آسیب‌دیدگان اجتماعی خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از تسنیم، علی ترابیان بیان کرد: همگام با سراسر کشور طرح نظارت جامع مهارت یا همان «نجم» در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با هدف نهضت ملی مهارت‌آموزی در گام دوم انقلاب و استقرار نظام مولدسازی افزایش بهره‌وری مراکز و کیفیت بخشی به آموزش‌های مهارتی صورت می‌گیرد.

وی از بازدید ارزیابان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان نطنز در هفته جاری خبر داد و گفت: در این بازدیدها کارشناسان ظرفیت‌ها، نقاط ضعف و قوت، نیازها، امکانات و فرصت‌های مراکز فنی و حرفه‌ای را ارزیابی کرده تا مرجع تصمیم‌گیری‌ها و تخصیص اعتبارات باشد.

رئیس مرکز آموزش فنی حرفه‌ای شهرستان نطنز گفت: ارزیابی‌های صورت گرفته و مشاهدات میدانی و شناخت ظرفیت‌های مراکز کشور منجر به تصمیمات کلان برای توسعه و تجهیز مراکز می‌شود و برای سال جاری منجر به جذب اعتبارات می‌شود.

وی افزود: امروزه مهارت‌آموزی یک اصل بزرگ و جامع در کشورهای پیشرفته دنیا به شمار آمده که به برکت وجود انقلاب اسلامی ایران، پایگاه‌ها و مراکز مهارت‌آموزی و نحوه ارائه آموزش‌ها نسبت به سال‌های قبل از انقلاب پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است.

ترابیان در ادامه تاکید کرد: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان نطنز، هم اکنون با سه مرکز فنی و حرفه‌ای برادران حضرت امام(ره)، خواهران نطنز و شعبه شهری بادرود و با ۵۳ آموزشگاه آزاد، مشغول مهارت‌آموزی در شاخه‌های صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون این مراکز با وجود مشکلات، در امر مهارت‌آموزی به ویژه قشر نوجوان و جوان فعال است گفت: از شاخصه‌های مرکز می‌توان فعالیت در دانشگاه‌ها، آموزش و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، معتادان بهبود یافته، سربازان وظیفه و کادر نیروهای مسلح، آموزش روستایی، دانش‌آموزان، اصناف و به طور ویژه آموزش و کارآموزی در محیط کار واقعی فعال نام برد.

رئیس مرکز آموزش فنی حرفه‌ای شهرستان نطنز با بیان اینکه در طرح اوقات فراغت آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان مد نظر قرار گرفته است، گفت: از نکات قابل توجه، می‌توان به تحقق و عملکرد بیش از ۵۱۰ درصدی تعهدات آموزشی در بخش آموزش در محیط کار واقعی یا همان استاد شاگردی و بیش از ۲۰۰ درصدی آسیب‌دیدگان اجتماعی اشاره کرد.

کد خبر: 61415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =