اختصاص ۱۰ درصد اعتبارات فنی و حرفه‌ای به رشته‌های آموزشی جدید در هر استان

معاون نظارت، توسعه و بهسازی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از اختصاص ۱۰ درصد اعتبارات تجهیز این سازمان به رشته‌های جدید در هر استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، حسین بابایان در بازدید از مرکز فنی و حرفه‌ای ۲۲بهمن در ساری افزود: سال گذشته در مکاتبه‌ای با ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان‌ها در رابطه با رشته‌های جدید نظرخواهی شد و طی آن بر رشته‌های مبتنی بر ظرفیت‌های منطقه تاکید شد. در این راستا کارگروهی در دفتر نظارت و بهسازی سازمان تشکیل شد و در آن با یک یا دو رشته جدید متناسب با ظرفیت‌های منطقه در هر استان موافقت شده است.

وی افزود: در حال حاضر همراه با رشته‌های فعلی ملی که در مراکز فنی و حرفه‌ای آموزش داده می‌شود در هر استان یک یا دو رشته مختص و بومی منطقه هم در نظر گرفته شده است که در هر رشته با طرح در شورای گسترش و اخذ مصوبه، در مراکز فنی و حرفه‌ای مبادرت به جذب کارآموز برای آموزش می‌کنند.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای روزآمدی رشته‌های آموزشی مراکز است بیان کرد: یکی از رشته‌های مهم، واقعیت‌های مجازی است که قابلیت آن را دارد که به تمام کشور تسری داده شود و کاربردی فرارشته‌ای دارد.

به گفته وی، در حال حاضر سازمان فنی و حرفه ای ۴۶۸مرکز آموزش ثابت در کشور دارد.

کد خبر: 61316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =