تلفات درگیری در سودان به بیش از ۲۰۰ تن افزایش پیدا کرد

منابع خبری سودان اعلام کردند که درگیری‌ها در دارفور به ۲۰۰ تن افزایش پیدا کرده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از عربی ۲۱، به دنبال وقوع درگیری ها در استان دارفور در سودان که تاکنون به کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ تن منجر شده، شورای امنیت و دفاع ملی سودان به منظور حفاظت از جان شهروندان و مراکز حیاتی، تجهیزات امنیتی به این استان فرستاد.

شورای حاکمیت انتقالی سودان در بیانیه ای اعلام کرد، شورای امنیت و دفاع در جلسه خود مقرر کرد تجهیزات امنیتی به این استان بفرستد. همچنین مقرر شد یک کمیته عالی تحقیقات درباره حوادث خشونت آمیز در شهر الجنینه در استان دارفور تشکیل و عاملان حادثه مجازات شوند.

روز شنبه دو تن در شهر الجنینه در استان دارفور  سودان به دلیل اختلاف شخصی با یکدیگر درگیر شدند و این درگیری در ابتدا به کشته شدن دو تن و زخمی شدن چند تن دیگر و سوزاندن منازل منجر شد و سپس درگیری ها شدت گرفت تا جایی که دولت سودان شنبه شب در استان دارفور مقررات منع آمد و شد را تا اطلاع بعدی اعمال کرد و برای آرام کردن اوضاع در این شهر هیئتی به ریاست دادستان و به همراه نمایندگانی از سرویس‌های امنیتی، نظامی و قضایی به محل درگیری به دارفور غربی فرستاد.

کمیته پزشکان استان دارفور غربی نیز در آخرین آمار تعداد کشته شدگان این حادثه را ۸۳ تن و تعداد زخمی ها را ۱۶۰ تن اعلام کرد.

این نهاد اعلام کرد، این آمار در حال افزایش است و در میان زخمی ها نیروهای مسلح نیز وجود دارند.

کد خبر: 6101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =