بیمه بیکاری بیش از ۱۹۰۰ نفر در لرستان برقرار شد

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از برقراری بیمه بیکاری یک هزار و ۹۰۵ نفر در استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، علی جهانی با بیان اینکه صیانت از نیروی کار، حفظ اشتغال پایدار و تنظیم مناسبات کارگری و کارفرمایی اصلی‌ترین وظیفه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است، بیان کرد: بیکار شدن یکی بزرگترین معضلات افراد شاغل در واحدهای اقتصادی است که در این موقعیت، داشتن مقرری بیمه بیکاری می‌تواند بخش کوچکی از هزینه‌های ضروری زندگی را پوشش دهد و یکی از اساسی‌ترین حمایت‌های اجتماعی دولت از کارگران زحمتکش است.

وی با اشاره به اینکه از نظر قانون، بیکار به شخص بیمه‌شده ای گفته می شود که بدون میل و اراده خود، اخراج و اکنون آماده به کار است و می تواند در محیط جدید فعالیت خود را آغاز کند، افزود : طی سال گذشته دو هزار ۳۰۷ پرونده مقرری بیمه بیکاری توسط هیات‌های تشخیص، رسیدگی و جهت مراحل نهایی به سازمان تامین اجتماعی ارسال شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: کل مقرری‌بگیران بیمه بیکاری یک هزار و ۹۰۵ نفر هستند که بصورت ماهیانه مقرری خود را از طریق سازمان تامین اجتماعی دریافت می‌کنند.

جهانی بیان کرد: همچنین از طریق تعامل با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تلاش می‌شود تا مقرری‌بگیران در زمان استفاده از بیمه بیکاری، به فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه ای بپردازند، تا آمادگی ورود به بازار کسب و کار را به دست آورند که در این راستا سال گذشته ۴۲ نفر به فنی و حرفه‌ای معرفی شدند .

وی به اشتغال مجدد افراد مقرری‌بگیران پس از آموزشهای مهارتی اشاره کرد و افزود : با همکاری و هماهنگی واحدهای اقتصادی استان، بیش از ۷۰ نفر از مقرری‌بگیران بیمه بیکاری جهت اشتغال مجدد به این بنگاه‌ها معرفی شدند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان در ادامه بیان کرد : افراد بیکار شده برای دریافت مقرری بیمه بیکاری باید حداکثر تا ۳۰ روز از تاریخ وقوع بیکاری، به سامانه https://prkar.mcls.gov.ir مراجعه و درخواست بازگشت به کار و بیمه بیکاری خود را ثبت و آمادگی خود رابرای اشتغال مجدد اعلام کنند.

کد خبر: 60961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =