افزایش ۳۷ درصدی فروش خالص شرکت لابراتوارهای رازک

در مجمع عمومی سالانه صاحبان سهام شرکت لابراتوراهای رازک اعلام شد که فروش خالص شرکت نسبت به سال مالی قبل بیش از ۳۷ درصد افزایش و همچنین سود خالص دوره سال مالی شرکت نیز به میزان ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از شرکت لابراتوارهای رازک، مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت لابراتوارهای رازک منتهی ‌به‌ ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ ، با حضور بیش از ۶۳/۹۴ درصد نمایندگان صاحبان سهام، اعضای هیات‌مدیره، مدیرعامل و نماینده حسابرس و بازرس قانونی و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد .

منصور نکوئی‌نیا به‌عنوان رئیس مجمع، مهرزاد شیرازی و امیرعلی زعیمی به عنوان ناظران مجمع و احمد شفیعی به عنوان دبیر مجمع، اعضای هیات‌ رئیسه را تشکیل دادند.

در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت لابراتوارهای رازک صورت‌های مالی شرکت مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱، بررسی و تصویب شد و مبلغ ۲۵۲۹ریال بابت هر سهم به تصویب مجمع رسید.

بر اساس ارائه گزارش از سوی مدیرعامل لابراتوارهای رازک فروش خالص شرکت نسبت به سال مالی قبل بیش از ۳۷ درصد افزایش و همچنین سودخالص دوره سال مالی شرکت نیز به میزان ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

نگاهی به جزئیات فرآیندهای مدیریت نقدینگی مالی سال ۱۴۰۱ شرکت لابراتوارهای رازک (سهامی عام) با تکیه بر گزارش اخذ شده ی مقبول از حسابرس مستقل با وجود محدودیت ها و شرایط خاص حاکم بر اقتصاد جهان و ایران، رازک توانست در سال ۱۴۰۱ در آمد عملیاتی خود را نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد ارتقاء دهد.

۲-رازک توانست در سال ۱۴۰۱بهای تمام شده نسبت به فروش خود را ۷۲ درصد کاهش دهد.

۳- حاصل تفاضل بهای تمام شده از درآمدهای عملیاتی در سال (۱۴۰۱) ۴۱درصد سود بوده است.

۴- در سال ۱۴۰۱ هزینه‌های مالی شرکت لابراتوارهای رازک نسبت به بهای تمام شده ۳درصد کاهش داشته است.

۵-سرمایه شرکت لابراتوارهای رازک از هشتاد و هشت میلیارد و نهصد و پنجاه میلیون تومان به دویست و ده میلیارد تومان افزایش یافته که نتیجه افزایش سرمایه بوده که در تاریخ( بیست و سوم آذرماه سال هزارو چهارصد و یک ) در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت شد.

۶- با وجود آثار ناشی از اجرای سیاست‌های ارزی بخش دارو و طرح دارویار و آزادسازی قیمت دارو در سال ۱۴۰۱ و افزایش ۰ تا ۱۰ برابری قیمت‌ها و نرخ تورم ، ۳۰درصد از مواد اولیه مورد نیاز تولید که به صورت ارزی خریداری می‌شود و همچنین با وجود پائین بودن حد اعتباری شرکت نزد بانک‌های عامل به واسطه إعمال سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی نسبت به سال ۱۴۰۰، شرکت رازک با اعمال مدیریت نقدینگی با وجود کسری مبلغ ۴ هزار میلیارد ریال نقدینگی پیش بینی شده در بودجه توانست ۱۰۰درصد تولید عددی و فروش پیش‌بینی شده ی خود در سال ۱۴۰۱ را محقق کند.

رازک توانست در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل ۳۶ درصد افزایش سود داشته باشد با توجه به اینکه سود سال قبل بر مبنای تعداد سهام ۸۸۹,۵۰۰ سهم تقسیم شده بود سال جاری بر مبنای تعداد سهام ۲,۱۰۰,۰۰۰ سهم تقسیم شد این تفاوت زمانی ناشی می شود که اگر سود خالص سال قبل بر مبنای ۲,۱۰۰,۰۰۰ سهم محاسبه گردد.EPS سال قبل شرکت رازک به رقم هر سهم ۱۶۰۹ ریال محاسبه می شود که با EPS امسال نسبت به سال قبل ۳۶ درصد افزایش سود را به همراه داشته است.

کد خبر: 60942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =