بیش از ۸۱ هزار نفر از خدمات اورژانس اجتماعی کرمانشاه بهره‌مند شدند

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۸۱ هزار و ۵۴۱ نفر در سال گذشته با تماس با اورژانس اجتماعی (۱۲۳) این استان از خدمات مختلف آن بهره‌مند شدند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، بهزاد شهبازی، با بیان اینکه ۱۰ درصد از تماس‌ها با اورژانس اجتماعی منجر به مداخله شده است افزود: ارایه خدمات اورژانس اجتماعی به شکل خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و اورژانس مرکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی است که تماس‌گیرندگان از خدماتی مانند مددکاری اجتماعی، بهداشتی و درمانی، روانشناسی، حقوقی و مالی، فرهنگی و آموزشی بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه هم اینک ۱۳۰ نفر در اورژانس اجتماعی استان کرمانشاه در چند شیفت کاری و به صورت شبانه‌روزی آماده ارایه خدمات به مردم در تمام نقاط استان هستند گفت: گروه‌های هدف اورژانس اجتماعی شامل زنان، سالمندان، معلولان و کودکان آزاردیده، دختران فراری از منزل، زنان و دختران آسیب‌دیده اجتماعی، زوج‌های متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد و افرادی که اقدام به خودکشی کرده یا قصد خودکشی دارند، هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه بیان کرد: دو خانه امن برای زنان آسیب دیده و یا در معرض آسیب، یک خانه سلامت برای دختران در معرض آسیب در استان وجود دارد که افراد بنا به تشخیص کارشناسان اورژانس اجتماعی به این خانه‌ها انتقال پیدا می‌کنند. این افراد پیش از انتقال نیز ۱۵ تا ۲۰ روز در قرنطینه قرار می‌گیرند تا پس از اقدامات اولیه و در صورت نیاز به این مکان‌ها انتقال یابند.

وی یادآور شد: متاسفانه برخی افراد به دلیل اختلاط موضوع یا نداشتن اطلاع کافی در هنگام حادثه یا بحران، به جای شماره تلفن اورژانس اجتماعی با شماره تلفن ۱۱۰ پلیس تماس می‌گیرند در صورتی که مرجع تخصصی و قانونی رسیدگی به مشکلات یادشده، شماره تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی است.

اورژانس اجتماعی یک برنامه مداخله‌ای با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که خدمات خود را از طریق خط تلفن ۱۲۳، تیم سیار اورژانس و پایگاه خدمات اجتماعی ارایه می‌دهد و در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی مداخله می‌کند.

هم اکنون ۷۰ هزار خانوار با ۱۹۰ هزار نفر جمعیت در استان کرمانشاه به نوعی از سازمان بهزیستی خدمات دریافت می کنند.

کد خبر: 60889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =