نرخ بیکاری در کرمانشاه روند نزولی گرفت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از کاهش هفت دهم درصدی نرخ بیکاری در استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه، مختار احمدی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان کرمانشاه در فصل زمستان و همچنین در سال۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل روندی کاهشی داشته است گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران که روز گذشته نرخ بیکاری را منتشر کرد نرخ بیکاری استان کرمانشاه از ۱۴.۹ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۱۴.۲ درصد در سال ۱۴۰۱ رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: نرخ بیکاری در استان کرمانشاه هفت دهم درصد کاهش یافته در حالی‌که بر اساس میانگین کشوری میزان کاهش این نرخ دو دهم درصد بوده است.

احمدی بیان کرد: بر اساس سیاست‌های اشتغالزایی و طبق دستور استاندار، برنامه اشتغال را به همه دستگاه‌های اجرایی به‌همراه برش بخشی و شهرستانی به وزارت کار اعلام کردیم و ضمن طرح در شورای عالی اشتغال به وزیر کشور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه اکنون یک سند اشتغال کلی داریم که دارای برش دستگاه‌ اجرایی و شهرستانی به طور جداگانه است گفت: برای هر شهرستان یک سند اشتغال جداگانه تهیه شده که در هر سند ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و زیرساخت‌هایی چون وضعیت راه، دسترسی به شهرک صنعتی، ناحیه صنعتی، شهرک کشاورزی، تامین آب و برق، وضعیت پوشش اینترنت و تلفن ذکر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه به‌دنبال تدوین سند اشتغال جداگانه، سرمایه‌گذار با مراجعه به هر شهرستان از توانمندی آن مطلع می‌شود، بیان کرد: اسناد اشتغال برای همه شهرستان‌های استان تهیه شده که با امضای استاندار کرمانشاه در هفته‌های آینده به فرمانداران ابلاغ می‌شود.

بر اساس آخرین آمار رسمی، استان کرمانشاه ۹۸ هزار بیکار دارد که از این تعداد بیش از ۳۸ هزار نفر معادل ۳۹ درصد دانش آموختگان دانشگاهی هستند که به دلیل نداشتن مهارت کافی، نتوانستند شغلی پیدا کنند.

کد خبر: 60704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =