مهارت‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای، قابلیت ایجاد شغل و درآمدزایی دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان با تاکید بر لزوم تبلیغ وسیع آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای رایگان گفت: مهارت‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای، قابلیت ایجاد شغل و درآمدزایی را دارد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، سیروس ابراهیمی در جلسه شورای مهارت لرستان با بیان اینکه آموزش برابر با تغییر نگرش است بیان کرد: نقش آموزش فنی و حرفه‌ای در کشور بسیار حائز اهمیت است و چنانچه آموزش مهارت‌ها را با رویکرد تغییر نگرش جامعه دنبال کنیم اثر خود را گذاشته‌ایم.

وی ادامه داد: با اداره کردن مستمر، مرتب، هدفمند و با جدیت و همچنین پایبندی و تعهد اعضاء به شرکت در شورای مهارت استان می‌توان در کوتاه مدت شاهد اثرات آموزش‌های مهارتی در جامعه بود.

ابراهیمی ضمن آسیب‌زا خواندن تعدد نیروی انسانی بدون اثرگذاری بیان کرد: امروزه دنیا به سمت خدمات و اشتغال خصوصی پیش می‌رود و دولت‌های رو به توسعه به تدریج همه تصدی‌گری‌های خود را واگذار خواهند کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان اشتغال را مستلزم‌ تغییر نگرش و تفکر جوانان دانست و بیان کرد: برای جوامع دنیای امروز، آموزش، سکوی پرتاپ پایه زندگی و اصل گریزناپذیری است و ما نیز اگر به دنبال تغییر هستیم جای آن همین‌جاست، چرا که ما مدیران استان واقف به نقش آموزش‌های مهارتی و اثر آن‌ها هستیم و معتقدیم مهارت‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای، قابلیت ایجاد شغل و درآمدزایی و استقلال در اشتغال و کسب درآمد را دارا هستند، لذا مردم را نیز باید مطلع کنیم و در این امر تبلیغ وسیع آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای رایگان در راستای شناساندن رسالت آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به آحاد جامعه را لازم می‌دانم.

وی بیان کرد: امسال حتما از محل اعتبار تبصره‌های تکلیفی، سهمی را در راستای اشتغال‌زایی کارآموزان مهارت یافته و دارای مدرک مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان در نظر خواهیم گرفت.

کد خبر: 60686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =