۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 60361
کاهش ۱۰ درصدی نرخ بلیت مترو تصویب شد

اعضای شورای شهر تهران صبح امروز طرح کاهش بهای بلیت مترو از ۲۵ به ۱۵ درصد را تصویب کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی چمران با اشاره به طرح دو فوریت کاهش نرخ بهای بلیت متروی تهران گفت: این مهم در راستای تحقق شعار سال است و طرح کاهش بهای بلیت مترو از ۲۵ به ۱۵ درصد کاهش پیدا کرد.

او در واکنش به این لایحه دو فوریتی افزود: در راستای تحقق شعار سال که مهار تورم و رشد تولید است لایحه دوفوریتی را تقدیم شورای شهر کردند که براساس آن نرخ بلیت مترو کاهش پیدا کند. البته این اقدام بسیار سخت بود اما سعی کردیم که از سوی مدیریت شهری برای کم‌کردن بهای بلیت مترو گامی برداشته شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه قیمت بلیت مترو از ۳ هزار و ۷۷۰ تومان به ۳ هزار و ۴۰۰ تومان و از ۲ هزار و ۸۵۰ تومان به 2 هزار و ۵۰۰ تومان کاهش می‌یابد، گفت: البته حوزه تاکسی چون متعلق به بخش خصوصی است نمی‌توانیم خیلی ورود کنیم اما در مورد مترو سعی کردیم اقدامات موثری انجام دهیم و در اتوبوسرانی نیز اتوبوس‌ها متعلق به بخش خصوصی هستند و نمی‌توانیم به آنها فشار بیاوریم و کم کردن بلیت مترو نیز برای اتوبوس‌ها به صرفه نیست.

او با بیان اینکه کاهش بلیت مترو از ۲۵ به ۱۵ درصد رقمش مهم نیست بلکه یک پیام خوب به مردم دارد، افزود: ما برای کاستن از گرانی‌ها و تورم این کار از دستمان بر می‌آمد و انتظار نداریم که از فردا این کار انجام شود و مترو ۱۵ روز فرصت دارد.

چمران با بیان اینکه از نظر کارشناسی این اقدام صحیح نیست، گفت: ما می‌دانیم که این کار برای شرکت مترو سخت است اما پیشنهاد داریم که با دو فوریت پیش موافقت شود تا نرخ بلیت کاهش پیدا کند.

کد خبر: 60361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =