تولد ۴۱۰۰ نوزاد در بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی استان مرکزی

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان مرکزی از تولد ۴۱۰۰ نوزاد در بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی این استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، روح‌اله سهرابی با بیان اینکه بخش درمان سازمان تامین‌اجتماعی در عرصه بازار سلامت، بزرگترین خریدار و دومین تولیدکننده درمان پس از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است گفت: خدمات درمانی مورد تعهد سازمان به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم ارائه می‌شود. روش درمان مستقیم با استفاده از امکانات درمانی سازمان اعم از ملکی و استیجاری و روش درمان غیرمستقیم نیز از طریق خرید خدمت از پزشکان گروه‌های پزشکی و موسسات تشخیصی و درمانی خصوصی یا دولتی و دانشگاهی است.

وی افزود: تمامی بیمه‌شدگان اجباری سازمان تامین‌اجتماعی، خدمات درمانی در قالب درمان مستقیم را به صورت رایگان دریافت می‌کنند. در روش درمان غیرمستقیم نیز در حوزه خدمات سرپایی و خدمات‌ درمانی بستری به ترتیب ۷۰ و ۹۰ درصد صورتحساب بر مبنای تعرفه مصوب بخش دولتی توسط تامین‌اجتماعی پرداخت می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان مرکزی در بخش درمان مستقیم، دارای سه بیمارستان، یک پلی کلینیک تخصصی شبانه روزی و هشت مرکز درمانی سرپایی در سطح استان است و در بخش درمان غیرمستقیم از طریق عقد قرارداد با حدود ۹۰۰ مرکز درمانی دولتی و غیردولتی، بیمه‌شدگان را در برابر مخاطرات مالی ناشی از هزینه‌های سنگین و فزاینده خدمات درمانی حمایت می‌کند.

وی اضافه کرد: پنج میلیون و ۱۲۰ هزار مراجعه جهت دریافت خدمات سرپایی شامل ویزیت و خدمات تشخیصی‌ درمانی (داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی و ...) به مراکز درمانی ملکی در سال ۱۴۰۱ صورت گرفته که نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۱۴۰۰، میزان ۲۵ درصد افزایش داشته است.

سهرابی افزود: تعداد دو میلیون و ۲۳۶ هزار ویزیت توسط پزشکان در مراکز ملکی انجام شده است که حدود ۲۴ درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است.

وی در ادامه از افزایش تعداد جراحی‌ بستری در مراکز درمانی خبر داد و گفت: تعداد کل موارد اعمال جراحی بستری در مراکز درمانی ملکی در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۱۴۰۰، افزایش هشت درصدی نشان می‌دهد و در مجموع، جراحی بستری ۱۵ هزار و ۲۴۸ مورد بوده است. در بخش بستری مراکز ملکی سال ۱۴۰۱، تعداد ۳۰ هزار و ۸۸۹ بیمار بستری شده و تحت درمان قرار گرفته‌ اند و در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان ۴۱۰۰ نوزاد متولد شده اند.

سهرابی ادامه داد: هدف سازمان ارائه خدمات به موقع و به هنگام و کسب رضایت‌مندی جامعه هدف است و برای مراقبت از سلامتی بیمه‌شدگان و اعضای خانواده همواره خدمات درمانی و ظرفیت‌های درمان در مراکز ملکی را توسعه داده است، در همین راستا سال گذشته عملیات اجرایی و افتتاح پروژهای مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان مرکزی با اعتباری بالغ بر ۳۷۰۰ میلیارد ریال انجام شد.

وی بیان کرد: پروژه‌های افتتاحی شامل بخش‌های بلوک زایمان و تصویربرداری بیمارستان شازند، بهسازی و نوسازی رختشویخانه بیمارستان امام خمینی(ره) و واحد تغذیه و آشپزخانه بیمارستان شهید چمران ساوه و نوسازی و بهسازی فضای فیزیکی درمانگاه قدس اراک بود که بیش از سه هزار مترمربع به حوزه درمان و پشتیبانی درمان استان اضافه شد. سه پروژه کلنگ‌زنی شامل درمانگاه بیمارستان شهید دکتر چمران ساوه، درمانگاه بیمارستان شازند و درمانگاه محلات نیز در سال گذشته انجام شده است.

کد خبر: 60232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =