همایش آموزشی هیات‌های تشخیص مطالبات تامین اجتماعی استان البرز

در راستای وظایف اداره کل، همایش آموزشی هیات‌های تشخیص مطالبات استان البرز با هدف هم‌افزائی، افزایش کارآئی و ایجاد مهارت‌های شغلی و دانش اداری، حقوقی و تخصصی برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان البرز، این همایش با حضور معاون منابع بیمه‌ای اداره کل، اعضا سازمان و برون‌سازمانی و دبیران هیات‌های بدوی و تجدیدنظر تشخیص مطالبات در محل سالن کنفرانس شعبه هشتگرد برگزار شد.

هدف از این همایش هم‌افزائی، افزایش کارایی و ایجاد مهارت‌های شغلی و دانش اداری، حقوقی و تخصصی بود که ضمن تبادل نظر و گفتگوهای سه جانبه راهکارهای عملی و موثر در تسریع وصول حق بیمه و همچنین بهبود کارکرد هیات‌های تشخیص مطالبات مطرح و به سوالات پاسخ داده شد.

بیگلو، معاون منابع بیمه‌ای در کارگاه آموزشی و هم‌اندیشی هیات های بدوی تشخیص مطالبات با تاکید بر اینکه سازمان تامین‌اجتماعی متعلق به مردم و منابع آن حق الناس است در ادامه بیان کرد: هیات‌های بدوی تشخیص مطالبات دارای مسئولیت خطیر و رسالت سنگین هستند و در کنار تعهد و تعصب به سازمان، صیانت از حقوق طرفین پرونده ها را نباید فراموش کنند.

وی با تاکید بر تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مطالباتی گفت: مهمترین رسالت هیات‌های تشخیص مطالبات همانا بی طرفی، اعتماد سازی و داوری عادلانه جهت رسیدگی به اعتراض کارفرمایان است لذا مهمترین مسئله‌ای که در این رسیدگی مورد توجه قرار می‌گیرد تطبیق قوانین و مقررات حاکم بر شکل‌دهی بدهی و اعتراض انجام شده است و حقوق هیچ یک از شرکای اجتماعی به هنگام رسیدگی بر دیگری ارجحیت ندارد و مبنای داوری فقط اعمال قوانین و مقررات و رعایت حق و انصاف است.

همچنین در این همایش میرامیری، رئیس اداره وصول حق بیمه اداره کل، اعتمادسازی عمومی به سازمان را از اصول مهم یاد کرد و افزود: کارفرمایان و بیمه‌شدگان از شرکای سازمان هستند و هدف ما تقویت جذب و اعتمادسازی است و باید با ارائه خدمات نوین و حمایتی خوب اعتماد مردم به سازمان را ارتقاء بخشیم.

کد خبر: 60202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =