تخصیص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به حوزه خانواده توسط اداره کل بهزیستی همدان

مدیرکل بهزیستی استان همدان از تخصیص نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در حوزه خانواده و جمعیت توسط اداره بهزیستی استان همدان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان همدان، محمدمهدی شاهقدمی، ضمن تبریک آغاز هفته جمعیت بر ضرورت توجه به حوزه جمعیت و خانواده و اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اداره کل بهزیستی استان همدان در کنار توجه به ماده قانونی مرتبط با این سازمان در قانون جوانی جمعیت، طرح‌هایی در حوزه آموزش خانواده را نیز اجرایی می‌کند، گفت: طرح‌ها و پروژه‌های خانواده محور سال گذشته توسط اداره کل بهزیستی در سطح استان همدان اجرایی شده است.

وی در این راستا به اجرای طرح توانمندسازی خانواده محور (همیار مادر و کودک) اشاره کرد و افزود: این طرح، با اعتبار هزینه شده ۱۳۶ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان برای ۲۵۶ مادر باردار یا صاحب فرزند زیر سه سال اجرایی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان ادامه داد: اجرای کارگاه‌های آموزش‌های پیش از ازدواج در سطح شهرستان‌های دهگانه همدان با اعتبار هزینه شده ۱۴۴ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان برای شش هزار و ۵۶۶ نفر و اجرای کارگاه‌های آموزش خانواده در سطح شهرستان‌های دهگانه همدان با اعتبار هزینه شده ۱۶۴ میلیون و ۸۸۵ هزار تومان برای چهار هزار و ۵۶۵ نفر از دیگر اقدامات در این حوزه است که سال گذشته به انجام رسید.

شاهقدمی از اجرای کارگاه‌های مهارت‌های زندگی در سطح شهرستان‌های دهگانه همدان خبر داد و افزود: با اعتبار هزینه شده ۵۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعداد سه جلد کتاب مهارت‌های زندگی تالیف شد.

وی یادآور شد: تعداد دو هزاز و ۸۳۹ نفر نیز در سطح استان همدان تحت آموزش‌های مهارت‌های زندگی قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان به ارایه مشاوره‌های پیش از ازدواج و مشاوره به زوجین در اورژانس اجتماعی، مراکز مشاوره و دفاتر مشاوره سطح استان همدان نیز اشاره کرد و گفت: خانواده‌های همدانی می‌توانند با خط ۱۲۳ تماس گرفته و از خدمات مشاوره‌ای رایگان بهره‌مند شوند.

کد خبر: 60130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =