اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کارآفرینی برای راه‌اندازی مشاغل غیرآبی در سیستان

مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان‌وبلوچستان از اختصاص دو هزار میلیارد ریال تسهیلات کارآفرینی برای حمایت از کسب و کارهایی غیر وابسته به آب خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان‌وبلوچستان، غلامعلی صمصامی گفت: بر اساس تفاهم‌نامه مشترک بین این صندوق و استانداری مقرر شد ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از کسب و کارهای خرد،کوچک و متوسط در منطقه سیستان که وابستگی به آب ندارد اختصاص یابد.

وی با بیان این مطلب گفت: این تفاهم‌نامه به مدت پنج سال اجرا خواهد شد و به موجب آن کسب و کارهای شهرستان‌های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان‌وبلوچستان که درگیر خشکسالی هستند مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار می‌گیرند.

صمصامی با تاکید بر رسالت صندوق در حمایت از مشاغل در مناطق کم برخوردار افزود: صندوق کارآفرینی امید پیش از این نیز در سیستان و بلوچستان مشاغل زیادی را حمایت که از مهاجرت معکوس جلوگیری کرده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان‌وبلوچستان درباره اعتبار این تفاهم‌نامه نیز بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید و استانداری این استان هر کدام ۱۰۰ میلیارد تومان منابع برای این تفاهم‌نامه در نظر گرفته‌اند.

صمصامی با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید با همکاری قرارگاه غدیر این تفاهم‌نامه را در شهرستان‌های شمالی سیستان‌وبلوچستان اجرایی می‌کند افزود: از آنجایی که منطقه سیستان بیش‌از دو دهه با خشکسالی روبرو بوده است، حمایت از کسب‌وکارهای غیر وابسته به آب برای ماندگاری جمعیت و رشد اقتصادی منطقه حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: بیش از نیمی از جمعیت سیستان و بلوچستان روستانشین هستند که با اجرای این تفاهم‌نامه در شمال استان، شاهد رونق تولید و اشتغال در روستاها خواهیم بود.

کد خبر: 59971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =