حجم فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شرکت ایرانگردی و جهانگردی بسیار زیاد است

مختار باقری، عضو هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی گفت: در حوزه اقدامات داخلی شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی در قالب فعالیت گروه هتل‌داری، با حجم زیادی از فرصت‌های مربوط به سرمایه‌گذاری مواجه‌ایم.

باقری در جریان پنجمین نمایشگاه توانمدی‌های صادراتی جمهوری اسلامی در گفتگو با آتیه آنلاین اضافه کرد: در عین حال در طول سال‌های گذشته از این فرصت‌های سرمایه‌گذاری استفاده بهینه صورت نگرفته است.

او ادامه داد: این در حالی است که اکثر هتل‌های این مجموعه در بهترین موقعیت‌های شهری و مراکز شهر مشغول به فعالیت هستند. این هتل‌ها و مراکز اقامتی همچنین دارای موقعیت‌های مناسب برای جذب و پذیرایی از گردشگرانند.

عضو هیات مدیره شرکت ایرانگردی و جهانگردی تاکید کرد: به طور تقریبی حدود 50 درصد عرصه‌های این مجوعه‌های گردشگری بدون استفاده است که این عرصه‌ها امکان بارگذاری و رشد بهره‌وری را فراهم خواهد کرد.

باقری در ادامه اضافه کرد: از این امکان برای ایجاد زنجیره مکمل خدمات گردشگری می‌توان بهره‌مند شد و این را باید به عنوان ظرفیت‌های لازم برای ارتقاء خدمات محسوب کرد.

او با اشاره به اینکه در مجموعه‌های گردشگری زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری اکثر حلقه‌های مورد نیاز گردشگری برای توسعه این حوزه وجود دارد، توضیح داد: آژانس هواپیمایی آسمان برای ورود و خروج گردشگران، خدمات ریلی داخل کشور، رجا برای رفت و آمد افراد، مراکز اقامتی، هتل‌ها و پذیرایی و آژانس و دفتر خدمات جهانگردی و مسافرتی برای ارائه تورهای خدمات گردشگری این حوزه نیز در اختیار است.

باقری گفت: این امکانات و ظرفیت‌ها در واقع مجموعه کاملی از خدمات موردنیاز گردشگری داخلی و خارجی را در اختیار گردشگران ارائه می‌دهد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه این توانمندی‌ها باید به شکل همخوان و هماهنگ فعال شده در کنار یکدیگر تکمیل‌کننده هم باشند، اضافه کرد: با توجه به این شرایط، نیاز این مجموعه‌های گردشگری به دیگر نهادهای ارائه دهنده خدمات وجود ندارد و این در واقع به عنوان فرصت استثنایی برای ارائه و توسعه خدمات گردشگری داخلی و خارجی محسوب شده که رشد ارزآوری برای کشور و گسترش فعالیت‌های این بخش را به دنبال خواهد داشت.

عصگ هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی ادامه داد: کمتر مجموعه فعال در حوزه خدمات گردشگری، امکان و توانمندی خدمات گردشگری در این حجم را دارا است.

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین‌اجتماعی(شستا)، صندوق بازنشستگی کشوری و دیگر شرکت‌های سرمایه‌گذاری فعال کشور از امروز هفدهم اردیبهشت‌ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شستا در نمایشگاه اکسپو تهران به منظور معرفی توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های موردنظر برای حضور در اکسپو ۲۰۲۳ ژاپن در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران از امروز هفدهم اردیبشهت‌ماه آغاز و تا بیستم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

کد خبر: 59858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =