انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش فنی وحرفه‌ای سیستان وبلوچستان و صدرتامین

تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان و شرکت اکتشافات و حفاری صدرتامین در راستای تربیت نیروهای متخصص و کاردان در حوزه‌های معدنی منعقد شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان‌ و بلوچستان، با عنایت به وجود ظرفیت‌های متعدد معدنی در استان و عدم وجود نیروی ماهر بومی در این زمینه و نقش و جایگاه حوزه معدن در توسعه آینده اشتغال استان، تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل فنی و حرفه‌ای استان و شرکت اکتشافات و حفاری صدرتامین در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌های متقابل و هم‌افزایی توانمندی‌ها و امکانات به منظور تربیت نیروی ماهر مورد نیاز بخش معدن استان منعقد شد.

جلیل شهریاری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان در این‌باره گفت: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های مستعد در بخش معدن بوده و صدها معدن متنوع و رنگارنگ، گنج های نهفته‌ای هستند که در ایجاد اشتغال پایدار، محرومیت‌زدایی و ثبات اقتصادی استان نقش مهمی دارند، همچنین سهم معادن و ذخایر معدنی در شکل‌گیری صنایع استان به عنوان زیرساخت توسعه و تامین کننده مواد اولیه صنایع بزرگ و پایدار، بسیار پررنگ است.

وی با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در سیستان و بلوچستان اجرایی می شود تأکید کرد: دو مجموعه بایستی با هم‌افزایی و کارشناسی دقیق در هر مرحله و بالا بردن کیفیت و تسریع زمان آموزش به یک الگوی کشوری تبدیل شود که این مهم با تعامل هر دو مجموعه امکان پذیر است.

در ادامه شهریاری ارتقای مهارت شاغلان را یکی از ارکان نقشه راه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان عنوان کرد و به ظرفیت‌های آموزشی این اداره کل در بخش‌های مختلف دولتی و بخش غیر دولتی اشاره کرد.

اکتشاف، استخراج و فراوری موادمعدنی از سیاست‌های هلدینگ شستا است

عابدینی مدیرعامل شرکت اکتشاف و حفاری صدرتامین نیز ضمن اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان سیستان و بلوچستان گفت: اکتشاف، استخراج و فراوری موادمعدنی از سیاست‌های هلدینگ شستا در استان است و شرکت اکتشاف و حفاری صدرتامین در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی در جهت اشتغال جوانان بومی استان، حداکثر ظرفیت خود را بکار می‌گیرد.

بر اساس این تفاهم‌نامه، انجام نیازسنجی و تعیین اولویت‌های آموزشی بر اساس نیاز حوزه معدن، تأمین مربی متخصص واجد شرایط و در صورت لزوم ارائه سرفصل و محتوای نیازهای آموزشی جهت تدوین استانداردهای مورد نیاز، جذب و بکارگیری مهارت‌آموختگانی که موفق به دریافت گواهینامه مهارت شده‌اند از تعهدات شرکت اکتشافات وحفاری صدرتامین بوده و برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری آزمون و سنجش صلاحیت حرفه‌ای مهارت‌آموختگان و صدور گواهینامه برای قبول‌شدگان در آزمون‌های تئوری و عملی از تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای است.

همچنین انتشار فراخوان مشترک به منظور شناسایی متقاضیان شرکت در دوره‌های آموزشی و برگزاری جلسات کمیته‌های تخصصی آموزشی به منظور راهبری و اجرای دوره‌های آموزشی نیز در تعهدات مشترک دو طرف برنامه‌ریزی شده است.

مدت اجرای این تفاهم نامه از تاریخ امضا به‌مدت یکسال خواهد بود.

کد خبر: 59804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =