چرا با وجود کاهش نرخ ارز بازار خودرو آرام نمی شود؟

با وجود کاهش نرخ ارز ماه های گذشته آثار آن در بازار خودرو چندان محسوس نیست و برخی برندها اقدام به افزایش قیمت نیز کرده است که به گفته کارشناسان دلایل آن را باید در نظارت نامناسب بر بازار و رفتار مردم با این کالای مصرفی جستجو کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، در ماه‌های گذشته شاهد ثبات و کاهش نرخ ارز در بازار بودیم به گونه‌ای که قیمت دلار از بیش از ۳۰ هزار تومان در بازار به کانال ۲۲ هزار تومان بازگشته از دما آثار آن در بازار برخی کالاها به ویژه خودرو چندان مشاهده نمی شود.
در این میان تا برخی برندها موجود در بازار اقدام به افزایش قیمت خودروهای خود طی ماه های گذشته کرده اند و خبری از نظارت و برخورد با تخلفات نیست.
امیر حسین علیزاده کارشناس بازار خودرو و یکی از مدیران خودرویی در این باره به آتیه آنلاین اینگونه توضیح داد:  خودرو در همه کشورهای دنیا کالای مصرفی به شمار می‌رود و تولیدکنندگان هم به خاطر افزایش سهم بازار از این کالای مصرفی به دنبال افزایش کیفیت و  ارائه آپشن‌های مختلف به مصرف کنندگان هستند.
وی افزود: متاسفانه خودرو در ایران تبدیل به کالای سرمایه‌ایی شده و عمده خریداران به دنبال کسب سود از این کالای مصرفی هستند به همین دلیل شاهد سرازیر شدن پول‌های سرگردان مردم به این بازار و اتفاق افتادن نوسانات هستیم.
این کارشناس بازار خودرو ادامه داد: در حال حاضر شاهدیم که سرمایه هایی که پیش از این در بازارهایی مانند بورس سکه ارز مسکن و غیره وارد می شد به سمت بازار خودرو روانه شده و همین مسئله به خودی خود متلاطم شدن آن را رقم زده است.
علیزاده اظهار کرد: از سوی دیگر عدم قیمت گذاری در حاشیه بازار و اختلاف قیمت خودروساز و بازار، واسطه گری را تحت تاثیر قرار داده است و سبب شده تا دلالان در این بازار جولان دهند.

کد خبر: 5974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =