تدوین چهار راهبرد در مسیر نهضت ملی مهارت‌آموزی

علی حسین شهریور، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از تدوین چهار راهبرد اصلی سازمان (ارتقاء وزن اجتماعی مهارت، توسعه و تضمین کیفیت آموزش‌های مهارتی، تربیت نیروی انسانی توانمند و توسعه ‌نگر و توانمندسازی مربیان) در سال جاری خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، شهریور به تشریح توافق‌نامه‌های اجرای برنامه آموزشی، اجرایی در این توافق‌نامه پرداخت و گفت: در سال جاری ۲۰۷ برنامه اجرایی در حوزه های تدوین استاندارد، آموزش، سنجش و مسابقات با برش استانی تهیه شده است که در قالب توافق نامه به امضای رئیس سازمان و مدیران کل هر استان به امضا خواهد رسید و مبنای ارزیابی عملکرد ادارات کل در هر استان است.

او افزود: یکی از ابتکارات سازمان در سال جاری توزیع اعتبارات بودجه عمومی به تفکیک استان و ابلاغ آن همراه با برنامه به استانهاست تا ضمن شفافیت در حوزه مالی، اداره کل فرصت بهتری برای اتخاذ تدابیر لازم به منظور تحقق برنامه های خود داشته باشد.

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در ادامه اضافه کرد:۹۰ درصد در آمد اختصاصی ادارات کل از محل ارائه خدمات به استان مربوط تخصیص داده می شود و ۱۰ درصد نیز برای توسعه متوازن استان ها و برنامه های ملی سازمان هزینه خواهد شد.

شهریور تأکید کرد: برنامه سال ۱۴۰۲ در چارچوب نهضت ملی مهارت آموزی و در راستای چهار راهبرد اصلی سازمان یعنی ارتقاء وزن اجتماعی مهارت، توسعه و تضمین کیفیت آموزش‌های مهارتی، تربیت نیروی انسانی توانمند و توسعه ‌نگر و توانمندسازی مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای تدوین شده است.

او در ادامه توضیح داد: در برنامه سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده است که حدود ۳.۵ میلیون نفر ساعت آموزش توسط بخش های دولتی و خصوصی به شاغلان، کارجویان و سایر متقاضیان مهارت آموزی ارائه شود.

غلامحسین حسینی‌نیا، معاون وزیرکار و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در مراسم مبادله توافق‌نامه‌های برنامه آموزشی، اجرایی ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به اینکه بازوی اجرایی آموزش نیروی کار مهارت و ایجاد اشتغال در وزارت کار و سازمان فنی و حرفه‌ای است، افزود: بازار کار، صنایع و اصناف برای تأمین نیروی کار ماهر مورد نیاز خود ملزم به تعامل با این سازمان هستند. این موضوع می‌تواند منتج به درآمدزایی برای سازمان شود.

او همچنین ادامه داد: تبادل توافق نامه اجرای برنامه های آموزشی، اجرایی در راستای گسترش نهضت ملی مهارت آموزی در گام دوم انقلاب شهریور بیان کرد: توافق‌نامه‌های اجرای برنامه آموزشی، اجرایی با ادارات کل استان ها در راستای گسترش نهضت ملی مهارت آموزی در گام دوم انقلاب و تحقق اهداف اسناد بالادستی به ویژه سند تحول دولت مردمی مبادله می شوند.

کد خبر: 59187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =