ارائه آموزش‌های مهارتی به حدود ۲ هزار معتاد بهبودیافته در استان تهران

جواد روان بخش، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران از فراگیری آموزش‌های مهارتی توسط یک هزار و ۸۱۷ نفر دوره از معتادین بهبود یافته در راستای توانمندسازی برای ورود به بازار کار و حضور در چرخه تولید، خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران، روان بخش گفت: فراگیری مهارت توسط معتادان بهبود یافته به آنان برای ایجاد انگیزه و یافتن شغل مناسب، کمک خواهد کرد. همچنین ضمن داشتن زندگی سالم به آغوش خانواده باز گردند و با ورود به بازار کار و ایجاد اشتغال پویا، برای جامعه مفید باشد.

او با تاکید بر چابک‌سازی آموزش‌های مهارتی و اثر بخش، افزود: با برنامه ریزی دقیق و مشاوره و هدایت آموزشی می‌توانیم معتادین بهبود یافته را در راستای فرصت سازی برای اشتغال پایدار و تولید ملی؛ در مسیر رشد و بالندگی قرار دهیم.

روان‌بخش با اشاره بر اینکه کسب مهارت بازدارنده بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است، بیان کرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب، پیش شرط کاهش فقر و سلامت جسمی و رفتاری در جامعه می‌باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی نقش ارزنده‌ای در پیشگیری از گرایش افراد به اعتیاد و بزهکاری دارند، اضافه کرد: آموزش‌های مهارت محور، همواره دارای نقشی بنیادین در رشد و افزایش استعدادهای افراد داشته و بهره گیری از این آموزش‌ها موجب ارتقاء توانمندی در اقشار مختلف خواهد شد.

او با اشاره به ارائه آموزش‌های مهارتی به صورت رایگان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، ادامه داد: فراگیری آموزش‌های مهارتی فرصتی مناسب برای افرادی است که با کارآفرینی و تفکر تولید محور، آینده‌ای روشن برای خود و سایرین در جامعه خلق کرده و با ایجاد کسب و کارهای کوچک و موثر چرخه تولید را در راستای مهار تورم روز افزون، پویا می‌سازند.

روان‌بخش گفت: افرادی که در یک مهارتی ماهر شده اند، و دارای تخصص ویژه‌ای هستند، کمتر به سمت اعتیاد یا سایر جرائم اجتماعی، گرایش دارند و حضورشان در جامعه مثمر ثمر واقع می‌شود. از این‌رو با شناسایی معتادین بهبود یافته و تعیین سطح توانمندی، می‌توان ایشان را در مسیر آموزش مهارتی قرار داده تا بتوانند آینده شغلی خود را تضمین کنند.

او تاکید کرد: تعمیرکار خودروهای سبک، صافکاری خودرو درجه ۲، نقاشی خودرو درجه ۲، کشتکار گلخانه ای، سیم کشی مدارهای الکتریکی ساختمان توکار و روکار، پرورش گیاهان آپارتمانی، تعمیرکار جاروهای برقی، جوشکاری سازه‌های فولادی حرفه‌هایی است که معتادین بهبود یافته برای ایجاد کسب و کار در سال گذشته، فرا گرفتند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران از بهره‌گیری سه هزار و ۷۳۱ نفر-دوره از آموزش‌های مهارتی در بنگاه‌های اقتصادی استان در سالی که گذشت خبر دا و گفت: در راستای ارتقای مهارت شاغلین و تامین نیروی انسانی ماهر و متخصص برای حضور در صنایع و بنگاه‌های اقتصادی، آموزش‌های مهارتی نقش حائز اهمیتی دارد.

روان‌بخش در ادامه افزود: در حال حاضر تغییرات بازار کار در جامعه جهانی به ویژه در حوزه‌های کاربردی با رویکرد فناوری‌های نوین باعث افزایش تقاضای مؤسسات و بنگاه‌های اقتصادی برای جذب نیروی ماهر، خلاق و نوآور شده است از این رو ارائه انواع آموزش‌های مهارتی مرتبط با صنایع براساس استانداردهای بین المللی زمینه‌ساز رونق تولید خواهد بود.

او اضافه کرد: بازار کار با توجه به رشد روز افزون دانش و تکنولوژی و پیدایش مشاغل جدید نیازمند نیروهای انسانی توانمندی است که قادر به انطباق با رویکردهای جدید بوده و دائما درحال رشد و تحول باشد و این رویکرد مستلزم تربیت نیروی کار ورزیده با طیفی از مهارت‌های درهم‌تنیده با شایستگی‌های فردی و فنی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران ادامه داد: آموزش در صنایع، بخشی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ویژه شاغلان بازار کار و در راستای صیانت از نیروی کار و ارتقاء سطح مهارت آنان همگام با فناوری‌های روز در قالب آموزش "جوار کارگاهی" "ضمن کار" و "بین کارگاهی" ارائه می‌شود.

روان بخش همچنین خواستار تعامل و همکاری بیش از پیش صاحبان صنایع، صنوف و بنگاه‌های اقتصادی در جهت ارتقای سطح مهارت کارگران شاغل در واحدهای صنعتی با بهره گیری از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شد.

کد خبر: 59038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =