مرز باریک قهرمانی و پهلوانی

اقدام عجیب و غیرقابل پیش بینی هادی ساعی در جریان لیگ برتر تکواندو سیلی از انتقادات را روانه این قهرمان اسبق ورزش ایران کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، عصر روز پنج‌شنبه خبری جامعه تکواندو و جامعه ورزش ایران را فراگرفت. خبری که نقش اول آن هادی ساعی، قهرمان سال‌های نه چندان دور تکواندو ایران بود.

ماجرا از این قرار بود که در جریان برگزاری رقابت‌های لیگ برتر تکواندو، هادی ساعی که علاوه بر مدیریت فنی تیم‌های ملی تکواندو، سمت مدیریت فنی تیم تکواندو «فرمانیه» را نیز بر عهده دارد، در جریان مسابقات گروه «ب» لیگ برتر با مصطفی بابایی دبیر سازمان لیگ، درگیری فیزیکی ‌پیدا کرده و به صورت این فرد سیلی می‌زند. 

این اتفاق اما از چشم تیزبین رسانه‌ها دور نماند و به سرعت در سراسر جامعه ورزش پر شد، تا جایی که هادی ساعی، مجبور به مصاحبه و ارائه توضیحاتی در خصوص این اتفاق شد.

**ساعی: با این کارها می‌خواهند مرا اذیت کنند! 

هادی ساعی توضیحاتی در خصوص اتفاقات رخ داده در حاشیه لیگ برتر ارائه کرد، که به نظر منطقی نبود. در واقع اون در راستای توجیه این رفتار ناشایست، با صحبت‌های بی‌پایه و به دور از منطق، به وجهه خود آسیب دو جانبه وارد کرد. 

ساعی در توضیح درگیری‌اش با دبیر سازمان لیگ گفت: «از سال قبل چند باری به دوستان اعلام کردم که نام مرا پشت میکروفون اعلام نکنند. عادت ندارم به جایگاه ویژه بروم و معمولا کنار بچه ها روی سکوها می نشینم. هفته گذشته هم از صبح در سالن بودم، اما نزدیک ظهر بود که رییس فدراسیون وارد سالن شد و من وقتی کنار او رفتم، تازه گوینده اعلام کرد که هادی ساعی هم در سالن است و به او خوشامد می گوییم. به پولادگر گرفتم که این عین بی احترامی است که بعد از چند ساعت نام مرا اعلام می کنند. امروز نیز دقیقا همین اتفاق افتاد. من در سالن بودم که تمجید رییس سازمان لیگ آمد و گفت که به جایگاه ویژه بروید، اما از او تشکر کردم و گفتم که روی سکوها راحت هستم. شاید 10 بار به او تاکید کردم که نام مرا پشت بلندگو اعلام نکنند، اما بازهم دیدم بعد از نیم ساعت دبیر سازمان لیگ نام مرا گفت. به همین خاطر دیگر از کوره در رفتم. با این کارها می خواهند مرا اذیت کنند. برخی در فدراسیون تکواندو ناراحت هستند که من آنجا هستم. حتی نحوه اعلام کردن نام من هم عجیب است. می گویند قهرمان تکواندوی جهان آمده، اما من پرافتخارترین ورزشکار المپیک و مدیرفنی تیم ملی هستم. به این آقا گفتم که یا مرا نمی شناسی یا از روی عمد این کار را می کنید.» 

**اهانت به خبرنگار در روز روشن!

اما رفتار نا شایست و به دور از ادب هادی ساعی، به سیلی و درگیری با سازمان لیگ ختم نمی‌شود. در ادامه هادی ساعی در حالی که با هدایت  آرش فرهادیان  رییس تیم‌های ملی در حال خروج از سالن است، خطاب یه یک خبرنگار پس از استفاده از لفظی بسیار نامناسب و خلاف ادب، خبرنگار مذکور رن مقصر اتفاقات می‌داند. اقدام و کرداری که به نظر می‌رسد برای ساعی چندان سخت نیست و گویا خود را محق می‌داند که به هر کس صلاح دید توهین کند! 


*قهرمانی که سیلی می‌زند و ناسزا می‌گوید!

صحبت‌های ساعی هیچ مخاطبی را قانع نکرد. برای اهالی و علاقه‌مندان ورزش که نگاهشان به هادی ساعی یک قهرمان با منش پهلوانانه است، چنین اقدامی و زدن سیلی به بزرگتر خود آن هم در حاشیه مسابقات ورزشی، هیچ دلیلی نمی‌تواند قانع کننده باشد. چه چیزی در واقع این مجوز را می‌دهد یک ورزشکار که سکوی المپیک را تجربه کرده است، به دلایل بی‌اساس با مسئولان برگزاری مسابقات وارد درگیری فیزیکی شود؟ چه چیزی و یا چه کسی این مجوز را به ساعی می‌دهد که بی اساس خبرنگار را متهم کند و نسبن به او از الفاظ رکیک استفاده کند؟
هادی ساعی که عنوان قهرمان المپیک را یدک می‌کشد، مربی و الگوی چندین و چند ورزشکار است، سمت ریاست کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک را داراست،  به شورای شهر راه پیدا کرده و حالا مدیر تیم‌های ملی است، با چنین رفتاری به راحتی اعتبار خود را خدشه دار می‌کند. 

این رفتار ساعی نشان دهنده این است که این ورزشکار اسبق و مدیر فعلی ورزش، مرز باریک پهلوانی و قهرمانی را نمی‌شناسد. با خودخواهی بسیار انتظار احترام و توجه دارد اما خودش به هر طریق که بخواهد دست به اهانت و بی‌احترامی می‌زند. 
مسئولان فدراسیون تکواندو، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک و همچنین انجمن ورزشی نویسان موظف هستند، این رفتار دور از شان و بی‌ادبانه و غیراخلاقی هادی ساعی را پیگیری کنند. هادی ساعی اگر تصور کند که تمام جریمه‌ای که بعد از این رفتار زننده با آن مواجه شده است، یک سال تماشا نکردن مسابقات تکواندو و تنها پرداخت ۱۰میلیون تومان جریمه نقدی است، بدون شک چنین رفتاری را ادامه خواهد داد و از طرفی الگوی رفتاری نامناسب برای ورزشکاران جوانی خواهد شد که به تازگی پا به عرصه ورزش گذاشته‌اند.

کد خبر: 5902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =