احتمال تخریب بافت‌های فرسوده در زلزله تهران بالاست

ریاست شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر در شهری مثل تهران زلزله‌ای به وقوع بپیوندد در بافت‌های فرسوده خرابی‌های فراوانی خواهیم داشت و در این خصوص هشدارهای مرتب و پشت سرهم داده می‌شود هشدارهایی به مردم و مسئولین که این مقاوم‌سازی‌ها انجام شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی چمران در یکصدوبیست‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به زلزله‌ای که در کشورهای ترکیه، سوریه و لبنان رخ داده است و آنچه که باید در کشور در مقابله با زلزله انجام شود، گفت: این موضوع یک حرکت جمعی و عمومی را می‌طلبد. در کشورمان روستاهایی که زلزله به وقوع پیوسته پس از بازسازی که توسط بنیاد مسکن و یا توسط خود مردم براساس یک طرح مقاوم سازی صحیح انجام شده قطعا در زلزله‌های بعدی خرابی‌های آنها بسیار کمتر خواهد بود چرا که بازسازی و نوسازی صحیح انجام شده بود.

چمران ادامه داد: در خوی و روستاهای آن آسیب‌هایی وارد شده و به نظر می‌آید در مقاوم سازی و محکم سازی اولیه در شهرها و روستاها باید بازنگری جدی داشته باشیم. در روستاهایی که زلزله رخ می‌دهد و شاهد خرابی کمتری هستیم چنین برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است. متاسفانه ایده‌های سوداگرانه هنوز هم در برخی مصالح که باید داشته باشیم می‌چربد و موجب شده در مقاوم‌سازی به ویژه در بافت‌های فرسوده عقب باشیم.

کد خبر: 57690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =