سازمان بین‌المللی کار دوره آموزشی آنلاین تامین اجتماعی برگزار می‌کند

سازمان بین‌المللی کار با همکاری چند نهاد دیگر اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه حفاظت و تامین اجتماعی کرده است. این دوره آموزشی جامع آنلاین فراگیران را قادر می‌سازد تا مفاهیم کلیدی حفاظت اجتماعی و نقاط قوت و ضعف رویکردهای مختلف به حمایت اجتماعی را درک کنند و یک بسته مفید برای سیاست‌گذاران، شرکای اجتماعی، سازمان‌های جامعه مدنی، بازیگران توسعه، دانشجویان دانشگاه و ... است

به گزارش آتیه‌آنلاین و به نقل از سازمان بین‌المللی کار ILO؛ این سازمان به تازگی دوره جامع آنلاین آزاد (MOOC) را با عنوان «واقعی کردن حفاظت اجتماعی جهانی» راه‌اندازی کرده است. این دوره آموزشی جامع آنلاین فراگیران را قادر می‌سازد تا مفاهیم کلیدی تامین اجتماعی و نقاط قوت و ضعف رویکردهای مختلف به حمایت اجتماعی را درک کنند. همچنین این دوره بینش‌های مهمی در مورد انتخاب‌های سیاسی و استراتژی‌های تامین اجتماعی در زمینه کار شایسته و توسعه اجتماعی-اقتصادی عمومی به شرکت‌کنندگان ارائه می‌دهد.

این دوره آموزشی یک بسته مفید برای سیاست‌گذاران، شرکای اجتماعی، سازمان‌های جامعه مدنی، بازیگران توسعه، دانشجویان دانشگاه و همه کسانی است که ممکن است مستقیماً یا غیر مستقیم در مسائل حمایت اجتماعی دخیل باشند. بخش دیگر مخاطبین این دوره آموزشی افرادی هستند که در یک زمینه مرتبط کار می‌کنند یا در بخش‌های مشابه دیگری چون توسعه تعاونی‌ها، مالی عمومی، توسعه اقتصادی و اجتماعی، توسعه روستایی، مسائل زیست محیطی و غیره فعال هستند.

بر اساس مقدمات این دوره آموزشی، تامین اجتماعی علاوه بر اینکه یک حق انسانی است، یک ضرورت اجتماعی-اقتصادی نیز هست؛ از فقر جلوگیری می‌کند یا حداقل آن را کم می‌کند و آسیب‌پذیری، طرد اجتماعی و نابرابری در جوامع را کاهش می‌دهد.

از نقطه نظر اقتصادی، نیروی کار سالم‌تر و تحصیلکرده مولدتر است و از رشد فراگیر و پایدار حمایت می‌کند. تامین اجتماعی تقاضای کل را در طول رکود اقتصادی تحریک می‌کند، در نتیجه به عنوان یک تثبیت‌کننده اقتصادی عمل می‌کند و با اطمینان از اینکه کارگران در طول دوران سخت از حمایت کافی برخوردار هستند، دگرگونی‌های ساختاری، به عنوان مثال از بخش‌های کربن‌بر (آلوده‌کننده) به بخش‌های بدون کربن را تسهیل و هموار می‌کند.

این دوره مقدمه‌ای بر حمایت اجتماعی، مفاهیم اصلی آن، نیازهای حمایت اجتماعی و پوشش اجتماعی در طول چرخه حیات، مبانی طراحی و اجرای سیستم‌های حمایت اجتماعی و نقش محوری حمایت اجتماعی در مقابله با عمده چالش‌هایی است که جهان با آن مواجه است.

این دوره جامع آنلاین توسط ILO با همکاری مدرسه امنیت اجتماعی ملی فرانسه (EN۳S) و آکادمی SDG آماده شده است. بخش مهمی از آموزش‌ها در این برنامه بر اساس دانش و تجربه میدانی سازمان بین‌المللی کار در زمینه توسعه سیستم‌های حمایت اجتماعی جهانی طراحی شده و مبتنی بر بکارگیری استانداردهای بین‌المللی تامین اجتماعی، به ویژه کنوانسیون تامین اجتماعی با نام حداقل استانداردها تصویب شده در ۱۹۵۲ (شماره ۱۰۲)، و توصیه سطوح تامین اجتماعی تصویب شده در ۲۰۱۲ (شماره ۲۰۲) استوار است.

کد خبر: 57372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =