افت ۳۱ هزار واحدی شاخص کل بورس در اولین روز هفته

شاخص کل بورس تهران در معاملات روز شنبه «اول بهمن» با ریزش ۳۱ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، درحالیکه روز چهارشنبه بورس تهران با صعود بیش از دو هزار واحدی، به کانال ۱.۷ میلیون واحدی نزدیک شده بود، شاخص کل بورس در معاملات روز شنبه همزمان با افزایش ریسک‌های سیاسی علیرغم افزایش قیمت دلار، روند نزولی به نسبت شدیدی را در پیش گرفت.

بر این اساس در داد و ستدهای روز شنبه شاخص کل بورس با بیش از ۳۱ هزار واحد نزول تا رقم یک میلیون و ۶۵۷ هزار واحد کاهش یافت. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۴ هزار و ۲۴۵ واحد افت در رقم ۵۲۱ هزار و ۹۴۲ واحد ایستاد.

بر این اساس، نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و پتروشیمی نوری نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

همچنین روز جاری شاخص کل فرابورس هم با ۲۱۹ واحد کاهش نسبت به روز چهارشنبه در رقم ۲۱ هزار و ۲۸۸ واحد ایستاد، همچنین نمادهای پلیمر آریاساسول، بیمه پاسارگاد و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که طی معاملات امروز بیشترین ارزش معاملات متعلق به صندوق سرمایه گذاری قابل معامله، صنایع خودرو و ساخت قطعات و محصولات شیمیایی بود. این درحالی است که گروه‌های خودرو و ساخت قطعات، بانک‌ها و موسسات اعتباری و انبوه سازی، املاک و مستغلات بیشترین حجم معاملات را از آن خود کردند.

به نظر می‌رسد از فردا معاملات بورس متعادل شود و از هیجاناتی که طی روز جاری در بورس تهران وجود داشت، کاسته شود، همچنین باید به این نکته اذعان داشت که همچنان ارزش معاملات بورس بالای ۹ هزار میلیارد تومان است که این موضوع نشان دهنده اقبال به بازار سهام در چند وقت اخیر است. حال باید دید که آیا بورس در کوتاه مدت می‌تواند همچنان روند صعودی خود را حفظ کند، یا اینکه برای مدتی به استراحت خواهد رفت.

کد خبر: 57204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =