شاخص کل بورس با افت به کار خود پایان داد

بورس تهران در معاملات روز سه‌شنبه (۱۳ دی) با کاهش نزدیک به دو هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، بازار سهام بعد از اینکه در معاملات روز گذشته برای اولین باز در هفته جاری مثبت بود، امروز دوباره به روند نزولی بازگشت، به طوریکه شاخص کل بورس با ۱.۹۱۰ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۵۹۱ هزار واحد ایستاد. این درحالی است که شاخص کل با معیار هم وزن با ۲.۲۸۱ واحد صعود رقم ۴۷۵ هزار و ۴۱۷ واحد را ثبت کرد.

این درحالیست که در داد و ستدهای روز سه‌شنبه ارز معاملات با رشد ۱.۹۰۰ میلیارد تومانی به محدوده ۸.۶ میلیارد تومانی رسید، از سویی در نگاه اول به پارامترهای تابلوی بورس، ارزش معاملات رقم قابل قبولی است و اگر همین محدوده ۷ الی ۸ هزار میلیارد معاملات خرد و حق تقدم حفظ شود، می‌توان به روند صعودی بازار سهام همچنان امیدوار بود. به نظر می‌رسد در معاملات فردا عرضه‌های سهام بیشتر شود و شاخص کل بورس با توجه به اینکه چهارشنبه آخرین روز معاملاتی است، قرمزپوش شود، به احتمال زیاد برای مدت کوتاهی شاخص کل در کانال ۱.۶ میلیون واحدی در نوسان باشد، تا توان لازم برای عبور قطعی از این مقاومت را پیدا کند.

همچنین در معاملات امروز نمادهای ایران‌خودرو و سایپا نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای معدنی و صنعتی گل گهر، ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی نوری، فولاد مبارکه اصفهان و پتروشیمی پارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

از سوی دیگر شاخص فرابورس نیز با ۳۱ واحد افزایش در رقم ۲۰ هزار و ۳۳۷ واحد ایستاد و نمادهای پالایش نفت لاوان، سرمایه گذاری صبا تامین، بهمن دیزل و بانک دی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و پلیمر آریاساسول، پتروشیمی مارون و سنگ آهن گهرزمین نسبت به سایرل نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی فرابورس گذاشتند.

کد خبر: 56762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =