افزایش آگهی‌های استخدام در سنگاپور، استرالیا و هند

علی‌رغم ترس از رکود در منطقه آسیا-اقیانوسیه، مشاغل در هند، استرالیا و سنگاپور به طور گسترده استخدام نیروی کار را ادامه می‌دهند. هر سه کشور شاهد افزایش آگهی‌های شغلی در سطح بین‌الملل به ویژه در بخش پذیرش و اقامت همچون هتل‌ها، متل‌ها، سرگرمی، اوغات فراقت و ساخت و ساز هستند. داده‌های شرکت استخدام بین‌المللی لینکدین، یکی از پیشگامان و معتربرترین شرکت‌های کاریابی بین‌المللی نشان می‌دهد اگرچه نرخ استخدام در این سه کشور افزایش یافته است، اما رقابت کمتری بین جویندگان کار در ماه ژوئن نسبت به یک سال پیش وجود داشت.

به گزارش آتیه‌آنلاین طبق داده‌های جدید شرکت کاریابی بین‌المللی لینکدین که به تازگی منتشر شده است، هرچند هنوز ترس از رکود احتمالی در منطقه آسیا-اقیانوسیه وجود دارد، اما این مسئله مانع از آن نشده که شرکت‌هایی در هند، استرالیا و سنگاپور به استخدام گسترده نیروی کار خود ادامه ندهند.

دلایل این مسئله را می‌توان در بازگشایی اقتصادها پس از همه‌گیری کرونا جست‌و جو کرد؛ چرا که استخدام گسترده در شرکت‌هایی انجام می‌شود که در بخش‌های گردشگری، خرده‌فروشی و سرگرمی مشغول به فعالیت هستند. این بخش‌های اقتصاد همان بخش‌هایی است که در دوره همه‌گیری تقریباً تعطیل بودند و پس از پایان همه‌گیری، هر سه کشور شاهد افزایش آگهی‌های شغلی در پلتفرم لینکدین برای استخدام در مشاغل بخش پذیرایی و اقامت، مانند هتل‌ها، متل‌ها، بخش‌های سرگرمی و اوقات فراغت، مسافرخانه‌های اقامت شبانه و ساخت‌وساز هستند.

طبق داده‌های جمع‌آوری‌شده به‌وسیله لینکدین، آگهی‌های شغلی با حقوق برای مشاغل در استرالیا، هند و سنگاپور در ماه ژوئن نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و در بخش‌های زیر بیشترین رشد را می‌توان مشاهده کرد:

در استرالیا بخش‌های مربوط به اقامت افزایش ۶۲ درصدی، مشاغل خرده‌فروشی افزایش ۴۶ درصدی و بخش خدمات مالی افزایش ۲۵ درصدی را در استخدام نیروی کار شاهد هستند.

در هند بخش مربوط به اقامت افزایش ۶۵ درصدی، بخش ساخت و ساز افزایش ۴۰ درصدی و بخش خدمات اجاره املاک و تجهیزات افزایش ۲۵ درصدی را در استخدام نیروی کار تجربه می‌کنند.

در سنگاپور بخش‌های اقامتی ۱۵ درصد افزایش، حمل و نقل و تدارکات ۳۱ درصدی افزایش و ارائه دهندگان سرگرمی (کسب و کار درگیر در اجراها، رویدادها و نمایشگاه‌ها) افزایش ۱۰۰ درصدی را در استخدام نیروی کار شاهد هستند.

با این حال مطابق با آمار لینکدین، مشاغل در صنایع بهداشتی، آموزشی و ساختمانی سنگاپور بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته است. کاهشی که در بخش صنایع بهداشتی و آموزشی احتمالاً به دلیل بازگشت به وضعیت پیش از کرونا اتفاق افتاده و در بخش ساخت‌وساز به دلیل اقدامات پیشگیرانه دولت در کنترل افزایش قیمت بازار املاک خصوصی و مسکونی رخ داده است.

دست باز نیروی‌ کار برای انتخاب شغل

اگرچه نرخ استخدام در این سه کشور افزایش یافته، اما رقابت کمتری بین جویندگان کار در ماه ژوئن نسبت به یک سال پیش وجود داشته است. به طور متوسط، در استرالیا، هند و سنگاپور درخواست‌ها برای پذیرش مشاغل از طرف نیروی کار بیش از ۵۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت.

این مسئله به‌ معنی آن است که حتی با افزایش آگهی‌های شغلی، کارگران در انتخاب شغل بعدی خود گزینشی‌تر عمل می‌کنند و بنابراین رقابت برای استخدام در مشاغل به طور متوسط کاهش و حقوق‌ها افزایش می‌یابد. همچنین افزایش میزان دستمزد به دلیل گزینشی‌تر عمل کردن نیروی کار به معنی ایجاد توازن و سلامت بازار کار به نفع کارگران است.

گزینه‌های کار از راه دور

هم در استرالیا و هم در سنگاپور، آگهی‌های شغلی با حقوق که گزینه‌های کار از راه دور را ارائه می‌دادند، کاهش یافته است. این فهرست‌ شغلی در استرالیا در ماه ژوئن نسبت به سال گذشته ۸ درصد کاهش یافت، هرچند تمایل به وضعیت کاری انعطاف‌پذیر همچنان نیروی کار بیشتری را به خود جذب می‌کند. بنابر آمار لینکدین، فرصت‌هایی شغلی که گزینه‌های کار از راه دور را ارائه می‌دهند، به طور متوسط دو برابر بیشتر از سایر برنامه‌های کاری متقاضی دارند.

با این همه کاهش‌هایی هم در این بخش دیده می‌شود. برای مثال در سنگاپور آگهی‌های شغلی با حقوق، که به کارمندان اجازه می‌داد از خانه کار کنند، از ۸ درصد در سه ماهه اول سال به ۶.۷ درصد در سه ماهه دوم کاهش یافت. اما برخلاف کارمندان در استرالیا و بنابر آمار، به نظر می‌رسد که علاقه به ترتیبات کاری انعطاف‌پذیر در سنگاپور رو به کاهش است و نیروی کار تمایل بیشتری برای حضور در محل دارد.

بر اساس داده‌ها، کارفرمایان در هند رویکرد متفاوتی نسبت به کار از راه دور داشته‌اند و آگهی‌های شغلی با حقوق در این کشور آسیای جنوبی که گزینه‌های کار از راه دور را ارائه می‌دهند در طول سال نسبتاً ثابت مانده و افزایش یا کاهش خاصی به مشاغل با گزینه‌های از راه دور به وجود نیامده است. مطابق آمار بازار کار هند تنها شاهد افزایش ۱ درصدی آگهی‌های کار از راه دور در سه ماهه‌ی اخیر بود.

کد خبر: 56181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =