تساوی سرخابی‌ها در جدالی تماشایی

دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر فوتبال با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.

به گزارش آتیه آنلاین، استادیوم 100هزارنفری آزادی از ساعت 16 و 30 امروز (دوشنبه) میزبان نود و چهارمین نبرد دو تیم استقلال و پرسپولیس بود. جایی که شاگردان یحیی گلمحمدی باید مقابل یاران محمود فکری به میدان می‌رفتند و یکی دیگر از شهرآوردهای پایتخت را رقم می‌زدند. تیم استقلال با ترکیب رشید مظاهری، محمد حسین مرادمند، عارف غلامی، محمد نادری، احمد موسوی، مهدی مهدی‌پور، مسعود ریگی، آرش رضاوند، وریا غفوری، مهدی قایدی و ارسلان مطهری پا به میدان گذاشت و پرسپولیسی‌ها با ترکیب حامد لک، سید جلال‌حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سعید آقایی، سیامک نعمتی، احمد نوراللهی، کمال‌ کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، احسان پهلوان، وحید امیری و مهدی عبدی بازی را آغاز کردند. 

گفتنی است پیش از آغاز بازی که بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود، اعضای دو تیم با شاخه‌های گل به سوی جایگاهی که تصویر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری‌زاده در آن قرار داده شده بود رفته و ادای احترام کردند. هر دو تیم قبل از ساعت 15 وارد ورزشگاه شدند و عوامل فنی در تدارک برگزاری تمرین قبل از مسابقه هستند.

استقلالی‌ها در این بازی خیلی زود به گل دست پیدا کردند. جایی که در دقیقه دوم این مسابقه ارسلان مطهری موفق شد دروازه پرسپولیس را باز کند. آبی‌پوشان با چند پاس به نیمه زمین پرسپولیس رسیدند و در دقیقه 2، ارسلان مطهری روی اشتباه مدافعان پرسپولیس به محوطه جریمه حریف رسید و موفق شد گل اول بازی را به ثمر برساند.

پس از اینکه پرسپولیس از استقلال با یک گل عقب افتاد، بازیکنان این تیم حملاتی را طراحی کرده تا گل زودهنگام دریافتی را جبران کنند اما حملات مهاجمان این تیم بی ثمر بود. 

شاگردان یحیی گل‌محمدی در دقیقه 19 اولین موقعیت جدی خود را به دست آوردند.  در این صحنه احمد نوراللهی با نفوذ به محوطه جریمه استقلال، مهدی عبدی را صاحب موقعیت کرد اما ضربه سر این بازیکن با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت تا استقلال همچنان یک بر صفر از حریف خود پیش افتاده باشد.

در دقیقه 28 این مسابقه محمود فکری که از ابتدای بازی به نجوه قضاوت اعتراض داشت، با کارت زرد کرمانشاهی داور این دیدار مواجه شد تا میزان اعتراضات خود را کاهش دهد.

در ادامه هر دو تیم حملاتی روی دروازه هم انجام دادند که سهم پرسپولیسی ها در این حملات بیشتر بود. اما تا پایان نیمه اول گلی رد و بدل نشد و هر دو تیم با همان نتیجه دقیقه دوم یعنی برتری یک بر صفر استقلالی‌ها به رختکن رفتند.

در نیمه دوم سرخ پوشان برای زدن گل تساوی و جبران شکست نیمه اول به میدان پا گذاشتند. محمود فکری هم دیاباته را به جای احمد موسوی وارد میدان کرد که نشان دهد همچنان تصمیم به تهاجم دارد و قصد ندارد وارد لاک دفاعی شود.

پرسپولیسی‌ها اما آغاز بهتری نسبت به حریف خود داشتند و همین موضوع سبب شد آن‌ها در دقیقه 51 به گل تساوی برسند. در این صحنه که به گل منجر شد، مهدی عبدی پشت محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شد و در حالی که محمد نادری و عارف غلامی می‌توانستند توپ را دفع کنند در دفع توپ تعلل کردند تا مهدی عبدی با ضربه‌ای فنی و دقیق دروازه رشید مظاهری را باز کند و بازی را به تساوی بکشاند.

در دقیقه 54 عارف غلامی خطایی روی بازیکن پرسپولیس انجام داد و با کارت زرد داور مواجه شد. این در حالی است که پرسپولیسی‌ها معتقد بودند این بازیکن باید کارت قرمز بگیرد. چرا که عارف غلامی مانع تک به تک بازیکن پرسپولیس شده بود. با این حال تصمیم داور خطای ساده و کارت زرد بود.

بعد از گل پرسپولیس، بازی شکل هیجانی‌تری به خود گرفت و دو تیم شور و شوق بیشتری برای حمله کردن پیدا کردند. محمد نادری در دقیقه 58 شوتی روانه دروازه پرسپولیس که ضربه این بازیکن راه به جایی نبرد.

برتری میدان و توپ پس از گلی که پرسپولیس به استقلال زد و بازی را به تساوی کشاند، بیشتر دست سرخ پوشان بود. در دقیقه 60 یک صحنه بسیار حساس برای پرسپولیس ایجاد شد اما این توپ به گل تبدیل نشد تا بازی کماکان یک بر یک ادامه پیدا کند. 

حملات پرسپولیسی‌ها ادامه پیدا کرد و در ادامه در دقیقه 66 تیم پرسپولیس توانست توسط وحید امیری به گل برسد و از استقلال 2 بر یک پیش بیفتد. 

در دقیقه 68  احمد نورالهی در موقعیتی تک به تک از تله مدافعان استقلال فرار کرد و با رشید مظاهری تک به تک شد اما ضربه‌اش را به بالای دروازه زد.

در دقیقه 74 کنعانی زادگان با خطایی که روی بازیکن استقلال در سمت چپ زمین انجام داد،  با کارت زرد داور مواجه شد تا نام او هم در لیست بازیکنان اخطار گرفته قرار بگیرد. در ادامه باز هم پرسپولیسی‌ها روی خطاهای خود اصرار داشتند، این بار سیامک نعمتی روی مهدی قائدی خطا کرد و باز هم کارت زرد گرفت. 

کمال کامیابی‌نیا در دقیقه 80 از پشت محوطه جریمه، شوتی روانه دروازه استقلال کرد اما ضربه این بازیکن بیرون رفت و به گل سوم سرخ پوشان منجر نشد. دقایق پایانی دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس بدون هبجان سپری شد. به نظر می رسید که استقلالی‌ها علاقه چندانی به رهایی از این شکست نداشتند و این تیم پرسپولیس بود که با وجود یک گل برتری توپ و میدان را در اختیار داشت. 

تیم استقلال در دقیقه 90 این مسابقه توسط شیخ دیاباته گلی را به ثمر رساند که این گل آفساید اعلام شد و بازی همچنان 2 بر یک به سود پرسپولیس ادامه پیدا کرد. در ادامه و در حالی که استقلالی‌ها بعد از این گل آفساید انگار خودشان را پیدا کرده بودند موفق شدند در دقیقه 93 توسط مهدی قائدی به گل برسند و بازی 2 بر 2 مساوی شود.

کد خبر: 5600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =