رشد نزدیک به ۵۰ درصدی تولید شیر

بر اساس صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ تولید شیر و تعداد کل گله در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال مالی ۱۳۹۵ به میزان ۲/۴۷ و ۲/۳۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تأمین (سهامی خاص)، این مجموعه یکی از شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) است که در سال ۱۳۸۲ تأسیس و مشغول به فعالیت در حوزه دامپروی کشاورزی و صنایع غذایی و هم چنین صنایع الکتریکی است.

این مجموعه دارای ۷ شرکت فعال که ۵ شرکت آن در حوزه کشاورزی، دامپروری و صنایع غذایی و ۲ شرکت در حوزه لوازم خانگی و الکترونیکی است.

صنایع عمومی تامین با داشتن ۲۹ هزار راس دام سنگین(۱۲ هزار راس دوشا) جزء برترین شرکت‌های حوزه دامپروی کشورمان است و در سال جاری ۲۵۰ هزار تن شیر خام و فرآورده‌های لبنی و ۳۰۰ هزار دستگاه لوازم خانگی و الکترونیکی تولید خواهد کرد.

از جمله شرکت‌های این مجموعه در حوزه کشاورزی و دامپروری، شرکت کشت و دامپروری گلدشت نمونه اصفهان است. این شرکت با وسعتی در حدود ۴۵ هکتار و با بهترین طرح‌ها و نقشه های روز دنیا ساخته شده که توان نگهداری ۸۰۰۰ راس دام و ۴۰۰۰ دام مولد شیری را داراست.

تولید روزانه شیر در این شرکت ۱۵۰ تن شیر خام صنعتی بوده است و سالانه ۴۲۰۰ راس گوساله نر و ماده در این دامداری متولد می‌شوند. این حجم تولید زمینه اشتغال‌زایی برای ۱۹۰ نفر به طور مستقیم و حدود ۵۰۰ نفر به طور غیر مستقیم را فراهم کرده است.

تولید بیش از ۵۳ هزار تن شیر خام در سال، تولید و عرضه تلیسه‌های آبستن با خلوص ژنتیکی بالا و حدود ۲۲۰۰ راس دام نر به واحدهای پرواربندی از توانمندیهای این شرکت است.

بر اساس صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ تولید شیر و تعداد کل گله در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال مالی ۱۳۹۵ به میزان ۲/۴۷ و ۲/۳۵ درصد رشد داشته است.

سود خالص و درآمد عملیاتی این مجموعه نسبت به سال مالی ۱۳۹۵ به ترتیب ۵۹۵ و ۹/۶۱۲ درصد رشد داشته است.

همچنین این شرکت توانسته است درصد مرده زایی و سقط جنین را به میزان ۲/۵۳ و ۲/۶۹ درصد نسبت به سال ۱۳۹۵ کاهش دهد که نشان دهنده بهبود روند عملیات است.

تعداد دام دوشا در این مجموعه در سال ۱۴۰۰ به میزان ۳۳۳۴ راس رسیده که این عدد در مقایسه با سال ۱۳۹۵ که ۲۴۲۰ راس بوده رشد چشمگیر و بیش از ۳۷ درصدی داشته است.

سرانه تولید به ازای هر راس دام در سال ۱۴۰۰، رقم ۱/۴۲ است که نشان دهنده افزایش سرانه تولید در مقایسه با سال ۱۳۹۵ است. در سال ۹۵، این رقم ۴/۳۹ بود و به گواه آمارها، این شاخص معادل ۹/۶ درصد رشد داشته است.

کد خبر: 55482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =